رئیس شورای شهر همدان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای احیا بافت تاریخی همدان در اجلاس اوراسیا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛علی اکبر نظری از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شهرداری همدان با متخصصان معماری در اجلاس اوراسیا خبر داد و گفت: برای احیا و مرمت بافت تاریخی و محلات قدیمی شهر همدان تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری همدان و متخصصان حاضر در اجلاس امضا می‌شود تا بتوان از تجربیات آنها بیشتر استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه نشستی در معاونت شهرسازی شهرداری همدان تشکیل شده و قرار شد تا برای میزبانی از این اجلاس برنامه‌ریزی صورت گیرد، تصریح کرد: این امر می‌طلبد تا بهترین بهره‌برداری از این اجلاس صورت گیرد.عنوان کرد: این آمادگی وجود دارد تا شهر همدان را با توجه به وجود بافت تاریخی مورد مطالعه قرار دهند.

نظری با اعلام اینکه از 13 کشور دنیا در این اجلاس حضور پیدا می‌کنند، تصریح کرد: کارشناسانی که در مناطق مختلف دنیا از جمله اروپا و خاورمیانه در زمینه احیا و مرمت بافت‌های تاریخی فعالیت داشته‌اند در این دوره از اجلاس حاضر شده‌اند.

رئیس شورای شهر همدان گفت: برای احیا بافت‌های تاریخی همدان باید از روش‌های علمی استفاده کرد که این ظرفیت در هشتمین دوره اجلاس وجود دارد، اگر 10 سال پیش بافت تاریخی همدان را به درستی احیا کرده بودیم امروز توان جذب حداکثری گردشگر را داشتیم.

وی با بیان اینکه هنوز هم این موضوع دیر نشده و می‌توان بافت تاریخی و محلات قدیمی همدان را در راستای جذب گردشگر احیا و مرمت کرد، گفت: اما لازمه این امر استفاده از ظرفیت علمی برای احیا و مرمت بافت تاریخی همدان است.

نظری با اعلام اینکه شهرداری همدان بیشترین بهره‌برداری را از اجلاس اوراسیا دارد، گفت: کمیسیون‌هایی در زمینه معماری، شهرسازی و مبلمان شهری در شهرداری همدان شکل گرفته که اطلاعات و نیازهای شهر همدان را از اجلاس کسب کنند.

هشتمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی در حوزه اوراسیا از 28 شهریور در همدان آغاز شده و تا هشتم مهر ماه امسال ادامه دارد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
ساخت خط آهن همدان