عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با طرح قانون مالیات بر خانه‌های خالی دیگر شاهد بازار سیاه مسکن نخواهیم بود.

ابراهیم نکو نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص قانون مالیات بر خانه‌های خالی اظهار داشت: افراد سودجو برای منافع شخصی خود سعی می‌کنند که با سالم نگه داشتن مسکن‌ در مواقع ضروری با میل خودشان نسبت به تعیین اجاره‌خانه‌ها و رهن آنها اقدام نمایند که با تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی دست این گونه افراد بسته می‌شود.

وی در ادامه افزود: بر اساس قانون مالیات بر خانه‌های خالی افراد نمی‌توانند خانه‌های خالی به وفور داشته باشند و تا زمانی که موردنظر آنها است خانه‌های خود را خالی نگه دارند و با این شرایط است که مسلما می‌توانند نسبت به کاهش نرخ اجاره‌های مسکن تأثیرگذار باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با اجرای این طرح مسلما نبض بازار مسکن در اختیار یک عده خاص قرار نمی‌گیرد و این بازار در اختیار عده ویژه‌ای که بتوانند متناسب با نیازهای خود و متناسب با منافع خودشان تعیین قیمت کنند نخواهد بود.

نکو همچنان در ادامه بیان کرد: دولت برای این طرح راهکارهای زیادی دارد مبنی بر اینکه بتواند از روش‌های مختلف برای شناسایی مسکن‌های خالی اقدام کند و نسبت به اخذ مالیات‌های قانونی و آنچه که حق دولت است و مردم می‌توانند بپردازند اقدام نماید.

این نماینده مجلس در پایان تأکید کرد: با اجرای این طرح دیگر شاهد بازار سیاه مسکن نخواهیم بود و دولت و قانون‌گذار هم درصدد است که نظم بازار مسکن یک نظم عادی باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ایرانی
۰۸:۵۷ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
اگر راست میگویند
مثل برخی کشورهای پیشرفته
طرح مالیات بر خانه دوم ویا بیشتر را تصویب کنند
(یعنی هر فرد فقط یک خانه داشته باشد)
که به راحتی با یک سامانه قابل شناسایی است
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۲:۰۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۴
بدانیم قشرضعیف وجوانان صدمه میبینندوعلت آن احتکاروگرانفروشی درمالکیت زمین میباشد سالهاست ادامه داردوشفافیت راه گشااست
آخرین اخبار