مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان از شناسایی هویت یک شهید گمنام در استان خبر داد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا شرف‌بیانی اظهار کرد: سال 92 پیکر دو تن از شهدای تفحص شده منطقه فاو در تپه نورالشهدای کامیاران تدفین شد که طی آزمایش‌هایDNA که از خانواده های مفقودان جنگ هشت سال تحمیلی صورت گرفته است هویت یکی از این دو شهدا به شهید «ترابعلی باقری لاجوردی» تعلق دارد.

وی افزود: صبح روز دوشنبه(30 شهریورماه) طی مراسمی با حضور خانواده شهید باقری لاجوردی، از سنگ قبر این شهید پرده‌برداری می‌شود و مراسم گرامیداشتی نیز برای وی در سالن سپاه شهرستان کامیاران برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان عنوان کرد: شهید «باقری لاجوردی» متولد سال 1329 و اهل روستای «گلدوز» از توابع شهرستان «رزن» استان همدان است که سال 1364 در منطقه فاو به درجه رفیع شهادت نایل آمده است.

وی در ادامه اعلام کرد: در حال حاضر پیکر 61 شهید گمنام در استان کردستان مدفون است که برای 21 تن از آنان یادمان ساخته شده است.

شرف بیانی بیان کرد: در آینده نیز برای دیگر شهدا یادمان ساخته خواهد شد و همچنین تدفین شهدای گمنام در دانشگاه ها و ارگان هایی که درخواست داشته اند انجام خواهد شد. 
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.