کشور ایران در کل دنیا در بخش تولیدات رتبه 1.6درصد را به خصوص اختصاص داده است که برای این تولیدات بودجه در اختیار نیست.

محمدصادق حاجی‌تاروردی، مدیرکل امور فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران با وجود یک درصد از جمعیت کل جهان 1.6 درصد از تولیدات دنیا را به خود اختصاص داده است و در پایگاه آی‌ اس‌آی در بخش مقالات برتر رتبه 21 را از آن خود کرده است.

وی در ادامه تأکید کرد: بودجه در نظر گرفته شده در بخش تحقیقی و توسعه واحدهای تولیدی تنها 9 هزار میلیارد تومان بوده که این بودجه بسیار ناچیز است و نیازمند توجه و تجدید نظر است.

حاجی‌تاروردی با اشاره به وجود 4 میلیون و نیم دانشجو در سطح کشور خاطرنشان کرد: ایران در بخش شاخص نوآوری در جایگاه 120 قرار دارد که در کل شرایط مطلوبی به نظر نمی‌رسد.

مدیرکل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: در بخش شرکت‌های دانش‌بنیان تاکنون 3 هزار و 700 شرکت در کشور آماده شده‌اند که از این تعداد 510 شرکت دانش‌بنیان است و 886 شرکت از مجموع شرکت‌های نوپا، 634 شرکت در حال ارزیابی، 211 شرکت در حال اصلاح پرونده و 52 شرکت دانش‌بنیان صنعتی و هزار و 400 شرکت شرایط لازم را ندارند.

حاجی‌تاروردی در پایان تأکید کرد: کشور ما باید بر پایه اقتصاد نفتی شکل بگیرد که این امر سبب بروز مشکلات زیادی شده و جامعه را به سمت آسیب‌های فراوانی هدایت می‌کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.