محمدرحمان نظام اسلامی:

دعای خیر رهبر بدرقه کارم شد

محمدرحمان نظام اسلامی از تشویق شدنش توسط رهبر معظم انقلاب گفت.

محمدرحمان نظام اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص الگوبرداری در اجرا اظهار داشت: بدون شک الگو زیبنده نیست. انسان باید الگو دهنده باشد تا این که الگوبرداری کند. مجری باید به دنبال ارائه یک سبک جدید باشد من در طول 33 سال اجرا در رسانه همواره سعی کردم از کسی الگوبرداری نکنم و سبک جدید بیافرینم و ارائه دهم.

وی در ادامه افزود: من در کودکی با مطالعه عجین بودم و همین موضوع باعث شده که در حیطه اجرا بتوانم بداهه گویی خوبی داشته باشم. به یاد دارم که رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع بزرگ ورزشکاران معلول و جانباز از من پرسیدند که کاغذی به همراه نداشتی! این مطالب را چگونه بیان می‌کردی و در پاسخ به ایشان گفتم بداهه‌گویی بود و ایشان مرا مورد تفقد قرار دادند و از ایشان خواستم در حق من دعایی خیر بکنند و بی‌شک این دعای خیر در موفقیت من تاثیر بسزایی دارد.

وی در مورد راز ماندگاری مجریان عنوان کرد: مجری زمانی می‌تواند در ذهن مخاطب ماندگار شود که به مخاطب احترام بگذارد و خود را تافته‌ای جدا بافته از قشر مردم تصویر نکند باید شنوای حرف دل مردم بود. همه این عوامل در ماندگاری یک مجری تاثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از مجریان قدیم نوستالژی را در ذهن و خاطرات مردم به وجود آوردند و با مخاطبان ارتباط صمیمی برقرار کردند و در ذهن مخاطب ماندگارتر شدند و به نظرم علت این ماندگاری مردمی بودن آن‌هاست.

نظام اسلامی در مورد ویژگی‌های یک مجری خوب و برنامه موفق گفت: مجری موفق باید سطح دانسته‌های خود را با مطالعه بالا ببرد و ارتباط صمیمی با مخاطب داشته باشد. مثل مخاطب فکر کند و به زبان آن‌ها صحبت کند چون هر گونه فاصله از سبک زندگی مردم موجب فراموش شدن مجری از سوی مخاطبان می‌شود. برنامه‌ای موفق است که بتواند شادابی، ارزش و پیام‌ را به مخاطب انتقال دهد و اهدافی که مدنظر آن برنامه است را به گیرنده منتقل کند.

وی در خصوص اجرای مشترک خود با دیگر همکارانش گفت: من در تمام این سال‌ها اجرای مشترک داشتم و فرصت بروز را برای طرف مقابلم همیشه قائل هستم، چون احساس می‌کنم من دیگر از نظام اسلامی بزرگتر نخواهم شد و فرصت را باید به دیگران هم داد. با آقای واحدی اجرای صمیمی، دوستانه و برادرانه داشتم.

وی در پایان در توصیه‌ای به علاقه‌‌مندان اجرا مطرح کرد: توصیه همیشگی من به علاقه‌مندان تمرین و ممارست و همچنین مطالعه بسیار است که می‌تواند رمز موفقیت مجری باشد. چون مطالعه علاوه بر اینکه اطلاعات فردی را بالا می‌برد و موجب افزایش دایره واژگان یک مجری می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار