نیروهای طالبان در حملات خود از تجهیزات نظامی -- ساخته شده در کشورهای غربی -- که از ارتش افغانستان به سرقت برده‌اند، استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات افغان اعلام کردند طالبان از خودروها و تجهیزات نظامی که از ارتش این کشور به سرقت برده‌اند درحملات نظامی خود استفاده می‌کند. 

«عبدالله دانشی،» معاون والی ولایت کندوز در شمال افغانستان تصریح کرد: «نیروهای طالبان هزاران خودرو و تجهیزات نظامی ارتش و پلیس افغانستان را ربوده اند.» وی در ادامه اظهار داشت: «دسترسی طالبان به تجهیزات نظامی ساخته شده در غرب، سبب نگرانی فرماندهان افغان شده است. نیروهای شورشی طالبان از خودروهای سنگین نظامی و تجهیزات نصب شده بر روی آنها در خط مقدم علیه ما استفاده می‌کنند. ما شاهد درگیری‌های سنگین در یک سال اخیر بوده ایم.» 

شبه نظامیان طالبان به تازگی از دو خودروی نظامی ساخت آمریکا برای حمله به یک پایگاه نیروهای دولتی افغانستان در ولایت هلمند استفاده کردند. در این حمله چهارده نفر از نیروهای امنیتی این کشور جان خود را از دست دادند و هفت نفر زخمی شدند.

طالبان 14 سال است می‌کوشد دولت رسمی افغانستان را از قدرت برکنار کند و خود بر مسند قدرت تکیه زند. گفته می‌شود این گروه تروریستی حملات خود را پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان تشدید کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار