شی جین پینگ جاسوسی چین از آمریکا را رد کرد

رئیس جمهور چین ادعاهای واشینگتن را مبنی بر اجازه پکن برای حمله سایبری به شرکت‌های آمریکایی، به شدت تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری چینی شینهوا، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، ادعاهای آمریکا را مبنی بر اجازه دولت چین برای حمله سایبری به شرکت هایی آمریکایی به منظور سرقت اطلاعات محرمانه تجاری تکذیب کرد. 

شی جین پینگ پس از آن، این اتهامات را رد کرد که سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا، دیروز به پکن درباره جاسوسی اقتصادی هشدار داد و این اقدام را تجاوزکارانه دانست. 

رئیس جمهور چین در بیانیه ای که در شماره روز سه شنبه روزنامه وال استریت ژورنال منتشر شد اعلام کرد: « دولت چین در سرقت اطلاعات محرمانه تجاری در هر شکل ممکن مشارکت ندارد. دولت چین نه جاسوسی می کند، و نه از شرکت های چینی که در چنین فعالیت هایی دست دارند، حمایت می کند.»  

شی جین پینگ تاکید کرد کشورش حمایت از  امنیت سایبری را بسیار جدی می داند و این در حالی است که خود این کشور نیز هدف حملات هکرها واقع شده است.

 وی گفت: «چنین اقداماتی جرائم کیفری هستند و عاملان آن باید بر اساس قانون مجازات شوند.» 

وی گفت: چین و آمریکا نگرانی های مشترکی درباره امنیت سایبری دارند و همکاری‌های خود را در این زمینه افزایش خواهند داد. 

رئیس جمهور چین قرار است امروز در چارچوب سفری رسمی وارد واشینگتن شود. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه میزبان شی جینپینگ خواهد بود. شی جینپینگ به آمریکا با دیدار با مدیران اجرایی بخش فناوری آمریکا و چین در سیاتل آغاز خواهد شد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار