گروه کر فیلارمونیک ایران در نکوداشت لوریس چکناواریان مس بزرگ موتزارت را در دو مینور اجرا کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کنسرت بزرگ گروه کر فیلارمونیک ایران شب گذشته 31 شهریور در نکوداشت لوریس چکناواریان به رهبری علیرضا شفقی‌نژاد در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

در ابتدای این مراسم علیرضا شفقی‌نژاد رهبر گروه فیلارمونیک ایران ضمن خیرمقدم گویی و ابراز خرسندی از حضور پر رنگ حضار در خصوص این کنسرت گفت: تنها یک قطعه از آخرین و طولانی‌ترین مس موتزارت در دو مینور را اجرا می‌کنیم که در نکوداشت استاد بزرگ چکناواریان خواهد بود و دلیل این تصمیم گیری علاقه و ارادت من به چکناواریان است.

در ادامه وارطان ساهاکیان نیز در بزرگداشت آهنگساز پیشکسوت موسیقی گفت: خیلی زیباست که هنرمندان برای هنرمند دیگری نکوداشت برگزار می‌کند و چه لذت بخش است حضور در چنین مراسمی.

وی ادامه داد: استاد لوریس چکناواریان جزو هنرمندان نسل دوم در آهنگسازی است که اجرای بیش از 75 اثر شامل سمفونی، اپرا و همچنین ساخت موسیقی برای فیلم‌های مستند و داستانی در کارنامه هنری خود ثبت کرده است و موفق به کسب مدال فردوسی برای اجراهای بی بدیل‌اش شد.

ساهاکیان افزود: چکناواریان به خوبی قادر است احساسات درونی‌اش را بیان کند و مخاطبان با قشرهای متفاوت را با این احساسات پیوند بزند.

در انتهای مراسم قطعه «ایران ما» اثر لوریس چکناواریان دو بار اجرا شد. رهبری اجرای اول این قطعه بر عهده علیرضا شفقی‌نژاد و اجرای دوم را استاد چکناواریان برعهده داشت.

از هنرمندان حاضر در این مراسم می‌توان به رویا نونهالی، سهیلا گلستانی و رامین فاروقی اشاره کرد.

همچنین رهبر گروه فیلارمونیک همراه با رویا نونهالی هدیه‌ای که قاب عکسی از خود استاد و علیرضا شفقی‌نژاد بود به استاد چکناواریان تقدیم کردند.

رویا نهالی بعد از اهدای هدیه در خصوص این آهنگساز عنوان کرد: لوریس چکناواریان بر بلندای این موسیقی ایستاده‌اند و من بسیار خرسند هستم که در کنار گروه کر فیلارمونیک شب خوشی را سپری کردم ؛ما باید قدردان نت هایی که استاد چکناواریان به موسیقی افزوده‌اند،باشیم.

گفتنی است در این ارکستر سولیست‌هایی چون سوپرانو:گلاره وزیری زاده، مستر سوپرانو:زهره نجفی، تنور:بیژن اسماعیلی، باس:مهدی امینی به اجرای قطعاتی از آنتونی ویوالدی، موتزارت و میشل اسمیت پرداختند.

لوریس چکناواریان یکی از موزیسن های پیشکسوت ایرانی است که رهبری ارکسترهای مختلفی را در سراسر جهان به عهده داشته است.

در متن بروشوری که بین حاضرین در مراسم کنسرت گروه کر فیلارمونیک ایران توزیع شد متنی به نقل از چکناواریان چنین آمده:

«من عاشق آهنگهایی هستم که از عشق سخن بگویید،چرا که من آهنگ های پر از احساس را دوست دارم.من عشق را به خدا ارتباط میدهم و اگر کسی خدا را درک کند و بتواند ببیند،میتواند عشق را نیز درک کند».


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.