سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز مردم اصفهان فقط کوه صفه و پارک ناژوان را برای تفریح در اختیار دارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ندا واشیانی‌پور اظهار کرد: تفریح مهم‌ترین نیاز امروز جوانان اصفهانی است که جنسیت هم ندارد، چراکه علاوه بر زنان باید برای مردان نیز مکان‌های تفریحی در اصفهان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ساخت متروی اصفهان به کندی پیش می‌رود، توضیح داد: جلسات متعددی میان شورا و میراث فرهنگی داشته‌ایم، یعنی اینکه میراث فرهنگی مشکلی با خط یک مترو ندارد. دو سال است شورای اسلامی شهر اصفهان برای مترو اصفهان مداوم در حال تلاش است تا این پروژه به هر ترتیبی که شده راه اندازی شود، چراکه نباید امید مردم را ناامید کنیم و به همین دلیل در این راستا تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم.

واشیانی پور در خصوص خط یک و دو متروی اصفهان و چگونگی تقابل شهرداری و میراث فرهنگی گفت: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است پس میراث فرهنگی قطعا شناسنامه و هویت تاریخ این شهر است و نابود کردن این هویت به خاطر تکنولوژی اشتباه محض است، کما اینکه در شهرهای دنیا این کار انجام شده است و شورا شانه به شانه با میراث فرهنگی حرکت می‌کند.

وی با اشاره به آنچه در این دو سال گذشته در شورای شهر اصفهان گذشته است، اظهار کرد: شورای کلان‌شهری مانند اصفهان که با مشکلات متعدد و متنوعی کلنجار می‌رود بنابراین باید با دقت و حساسیت خاصی وارد موضوعات شهری شود. یکی از اتفاقات مهم شوراهای اسلامی، موضوع بودجه‌های شهرداری است. برای اینکه بودجه یک شهر بسته شود اقدامات متعددی باید صورت گیرد. تمام ردیف‌ها دقیقا بررسی می‌شود و پروژه‌های تعریف شده برای بودجه نیز بازدید می‌شوند و همه اعضا شورای شهر با پروژه‌های در دست ساخت شهرداری آشنا هستند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: پروژه‌ها از لحاظ اجرایی در قالب کمیسیون تقسیم شده و در کمیسیون‌ها، سیاست‌گذاری بر روی طرح‌ها انجام می‌شود، یعنی در کمیسیون، سوابق یک لایحه بررسی می‌شود، طرح توانمند سازی شده و به صحن شورا می‌آید.

واشیانی پور به فعالیت دو ساله شورای اسلامی شهر اصفهان، اشاره و اظهار کرد: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، احداث سرای بانوان، پردیس‌های فرهنگی، ایجاد پارک ویژه برای افراد خاص مثل معلولان فعالیت‌هایی است که یا اجرایی شده یا طرح آن برای اجرایی شدن ارسال شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان به توجه شورای چهارم به مناطق محروم اشاره کرد و افزود: شورای چهارم نگاه فرهنگی تفریحی به مناطق محروم دارد و به همین دلیل طرح تمرکز بودجه در مناطق محروم را در دستور کار قرار داده‌ایم تا درآمدهای شهرداری متمرکز شود و در مناطق محروم که درآمد ندارند رویکرد محرومیت زدایی دنبال شود. البته مشخص نیست که این طرح به بودجه سال 95 برسد یا خیر اما تلاش این است که این نگاه در بودجه ایجاد شود.

وی در خصوص ارتباط شهرداری با مردم و تکریم ارباب رجوع در این ارگان تصریح کرد: شهرداری در مورد ارتباط و تکریم ارباب رجوع بسیار ضعیف عمل کرده است. به نظر می‌رسد شهرداری یاد نگرفته با مردم چطور رفتار کند چراکه کسی نیست که مردم را در شهرداری راهنمایی کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری باید به مردم توجه و نگاهی کافی داشته باشد، اظهار کرد: از برخورد شهرداری با ارباب رجوع، گزارشهای متعددی به شورای شهر می‌رسد و حتی کارمندان ساده شهرداری رفتار درستی با شهروندان ندارند. تذکرات متعددی به شهرداری در این خصوص داده و اعلام شده است که در مورد بندبند کارهای انجام شده در شهرداری باید برای مردم فاکتور صادر شود و فرمول محاسبه مصوب شورا نیز در کنار هر فعالیتی ذکر شود زیرا مردم در شهرداری سرگردان هستند که چه هزینه‌ای را بابت چه اقدامی باید پرداخت کنند.

وی افزود: در دو سال گذشته 356 لایحه در شورای شهر مورد بررسی قرار گرفته که 344 لایحه مصوب، 12 لایحه غیر مصوب، 12 لایحه دو فوریتی و سه لایحه نیز یک فوریتی بوده است. اعتقاد شخص بنده این است که برای برخی مصوبات از رسانه‌ها دعوت به عمل آید تا هم با روند مصوبه آشنا شده و هم چگونگی تصویب آن برای رسانه مشخص شود.

واشیانی پور با اشاره به برگزاری جشنواره‌ها در اصفهان گفت: شورای شهر با اینکه جشنواره یا جشنی در اصفهان برگزار شود مخالف نیست، اتفاقاً شورا همواره به دنبال برگزاری جشنواره‌های متعدد بین‌المللی و ملی است، اما با بریز و بپاش‌ها مخالف است. بحث اصلی این است که اگر جشنواره‌ای در اصفهان برگزار می‌شود باید به سطح مناطق و محلات کشیده شود.

وی با بیان اینکه در بحث جشنواره‌ها در حال پیگیری کمیته‌ای به نام کمیته مدیریت هزینه‌ها هستیم، اظهار کرد: بستر برای برگزاری جشنواره مخصوصاً جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان فراهم است و اصفهان آمادگی برگزاری هر جشنواره ای را دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در موضوع جشنواره کودک و نوجوان بستر آماده است و تصمیم گرفته‌ایم همگی میدان را برای فعالیت شهرداری در این زمینه باز نگه داریم تا خودش تلاش کند و جشنواره را در اصفهان برگزار کند، اما اگر به شورا احتیاج باشد ما با تمام قوا وارد می‌شویم چراکه جشنواره فیلم کودک و نوجوان باید کامل در اصفهان برگزار شود.

واشیانی‌پور با انتقاد از جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های اصفهان گفت: در این استان در اکثر مواقع همه مدیران و مسئولان یک نکته و یا یک موضوع را می‌خواهند عنوان کنند، اما به دلیل نبود ادبیات واحد و نبود یکپارچگی در مدیران، موضوع مربوطه با چندین مدل مطرح می‌شود. همه مدیران اصفهانی می‌خواهند سطح فرهنگ مردم اصفهان ارتقا یابد و شهر در چهارچوب‌های معین یک شهر توریستی و جهانی قرار گیرد.

وی در خصوص سینماها و ساخت پردیس‌های سینمایی در اصفهان اظهار کرد: یکی از مشکلات متعدد اصفهان که بارها و بارها در کمیسیون فرهنگی در خصوص آن بحث شده این بوده که چرا مردم اصفهان از سینما استقبال نمی‌کنند و دوم چرا روزنامه و مطبوعات نمی‌خوانند.

این عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان به اشاره به این دو معضل فرهنگی ادامه داد: طرح ساخت پردیس‌های اجتماعی در دستور کار است. این پردیس‌ها مکان‌های تفریحی هستند و تمام شرایط یک تفریح سالم را در خود دارند. ساخت چنین پردیس‌هایی در اصفهان مدنظر بوده چراکه واقعا اصفهان از نبود مکان تفریحی رنج می‌برد.

واشیانی پور تاکید کرد: باید با این واقعیت کنار بیاییم که امروز اصفهان در کشور بهترین نیست و در رقابتی که شهرهای دیگر کشور شروع کرده‌اند، شاید اصفهان از آن‌ها هم عقب بیافتد چراکه نگاه واحد به مشکلات در اصفهان به وجود نمی‌آید.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات بسیار ساده در موضوع گردشگری اصفهان، سرویس‌های بهداشتی است. برای مثال این مشکل در میدان امام (ره) بسیار مشهود است. برای طرح‌های کلان گردشگری فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذار پهن کرده‌ایم و مطمئن هستم که شهردار جدید نیز معتقد است اصفهان باید شهری توریستی با آیتم‌های توریستی باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان به وضعیت رسانه‌های اصفهان به خصوص مطبوعات محلی اشاره کرد و افزود: لایحه حمایت از مطبوعات محلی در کمیسیون‌های مورد نظر شورا در حال بررسی است، البته نظر شورا این است که بسته حمایتی به سمت وابستگی نرود و این لایحه امسال مصوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اینکه هیچ زنی نباید در اصفهان بیرون از خانه بخوابد یا کارتن خواب باشد، گفت: ما برای تجهیز و راه‌اندازی مددسرای بانوان 200 میلیون تومان در بودجه سال جاری شهر گنجانده‌ایم و مدیریت مددسرا را نیز به بهزیستی سپرده‌ایم.

ندا واشیانی پور پس از "آمنه جعفری یگانه" دومین زنی است که به شورای شهر اصفهان راه یافته است. وی کارشناس ارشد مدیریت فرهنگی است، 15 سال مجری تلویزیون بوده و در حال حاضر سخنگو و منشی دوم شورا است و در کمیسیون‌های فرهنگی- اجتماعی و بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان فعالیت دارد.

وی که از ابتدای ورود در صف موافقان ادامه فعالیت مرتضی سقاییان‌نژاد - شهردار سابق- بود در کمتر از دوسال به یکی از منتقدان او تبدیل شد و نخستین عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بود که از مشکلات اقتصادی درون شهرداری پرده برداشت و کلید استیضاح شهردار را زد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/
برچسب ها: اصفهان ، تفریح ، کوه صفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.