رئیس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر گفت: تهران یش از 2500 بافت فرسوده و 7500 بافت ناپایدار دارد که تاکنون در خصوص حل آن کار اطمینان بخشی صورت نگرفته و با صراحت می توان گفت که در صورت وقوع بحران توان مدیریت را نداریم .

محسنی پنج شنبه/////احیای بافت فرسوده نیازمند عرضه تمامی دستگاهاست/وجود 2500 بافت فرسوده و 7500بافت ناپایدار در تهرانمحمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: مجموعه بافت های فرسوده شهر تهران در فرآیند طرح تفضیلی شناسایی شده که متاسفانه در پایتخت 2 هزار و 700 هکتار بافت فرسوده و حدود 7 هزار و 500 هکتار بافت نا پایدار داریم.

وی ادامه داد: وجود بافت های فرسوده و بافت ناپایدار از چالش های اساسی شهر تهران است که  به دلیل زلزله خیز بودن شهر تهران و قابل پیش بینی نبودن مشکل بزرگ محسوب می شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: موضوع بافت فرسوده از چالش های اساسی شهر تهران است که مسئولین مختلف و نهادهای مرتبط با موضوع باید عزم جدی را در این زمینه داشته  باشند.

وی با اشاره به  اینکه بیشترین بافت فرسوده در مناطق مرکز و جنوب پایتخت شامل مناطق 9،10،11،12 است افزود: تاکنون در خصوص بافت فرسوده کار اطمینان بخشی صورت نگرفته و با اطمینان می توان گفت که در صورت وقوع بحران توان مدیریت را نداریم .

سالاری بیان کرد: برای اجرای برنامه ای مناسب نیازمند ورود کلیه وزارت خانه‌ها، بانک ها و دستگاه هستیم که بدون اعتبار برنامه ریزی و استفاده از تجربه سایر کشورها ممکن نیست.

رئیس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای شهر تهران اظهار داشت: شهرداری به  لحاظ قانونی بسته های تشویق در این زمینه در نظر گرفته که دریافت  نکردن 80 درصد عوارض از آن جمله است اما در مقایسه با قیمت تمام شده مسکن قطعا تسهیل گر نبوده و جذابیتی را برای مالکین بافت فرسوده ایجاد نمی‌کند.

وی تصریح کرد: نیاز است تا بانک  ها مجاب شوند تسهیلات قابل توجه با سود کم در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار دهند تا بافت های فرسوده در مقیاسی بزرگ احیا شود چرا که احیا در حد یک پلاک بسیار طولانی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار