سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: 7 ماده از مصوبه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس تصویب شد.

محسنی/ شنبه*** 7 ماده از مصوبه حمایت از کودکان و نوجوانان تصویب شد/ تصویب مصوبه حمایت از کودکان و نوجوانان در کارگروه ویژه مجلسمحمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: لایحه‌ای از قوه قضائیه به دولت تحت عنوان حمایت از کودکان و نوجوانان و از دولت به مجلس و از مجلس به کمیسیون قضایی ارسال شد که به لحاظ حساسیت بر مباحث کودکان و نوجوانان کارگروه ویژه‌ای با مسئولیت سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی و کارشناس نهادهای مختلف در حوزه کودک تشکیل شد که نهایتا این مصوبه در 7 ماده در مجلس تصویب شد.

وی در ادامه گفت: در بحث شورای حمایت از کودکان کمیته شورای عالی حمایت از کودکان در کشور تصویب می‌شود که به ریاست دادستان کل کشور و عضویت وزرای هیأت دولت و عمده اعضای آن در حد وزیر یا بالاترین مقام سازمان مرتبط است.

اسفنانی تصریح کرد: وظیفه کمیته شورای عالی حمایت از کودکان در کشور، سیاست‌گذاری در حوزه کودک و نوجوان و نظارت بر اجرای مصوبات شورا است.

وی گفت: در استان‌ها، دفاتر حمایت از کودکان در دادگستری کل استان‌ها تشکیل می‌شود که وظیفه هماهنگی با مجموعه‌ها بر عهده دبیرخانه است و رئیس دبیرخانه را رئیس قوه قضائیه تعیین می‌کند و وظایف دبیرخانه در مصوبات هست و این دبیرخانه در شورا تشکیل می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار