مدیر شبکه دامپزشکی کامیاران از فعالیت 5 اکیپ در قالب 2 اکیپ ثابت و 3 اکیپ سیار در روز عید قربان برای ارائه هرگونه خدمات نظارتی و بهداشتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، پویا رجبی‌نیا ضمن تبریک عید بندگی و عبودیت، بر لزوم ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه تأکید کرد و گفت: شبکه دامپزشکی کامیاران در راستای حفظ سلامت همشهریان در روز عید قربان طرح نظارت بر بهداشت دام‌های قربانی را به مرحله اجرا گذاشته است.

وی از فعالیت 5 اکیپ ثابت و سیار در روز عید قربان خبر داد و افزود: در راستای نظارت بر سلامت دام‌ها و نوع ذبح سالم دام‌ها برای عید قربان، اکیپ‌های نظارت بهداشتی در قالب 2 اکیپ ثابت در میدان دام کامیاران و 3 اکیپ سیار با همراهی دکتر دامپزشک و بازرسین بهداشتی در روز عید قربان آماده ارائه خدمات بازرسی بهداشتی دام و لاشه‌ دام‌های قربانی در کشتارگاه دام و منازل است.

مدیر شبکه دامپزشکی کامیاران بیان کرد: در راستای رعایت ذبح شرعی نیز در این روز مبارک با حضور یک روحانی و همراهی وی با اکیپ نظارتی شبکه بهداشتی دامپزشکی به عنوان ناظر شرعی بر این مهم هم نظارت‌های لازم صورت خواهد گرفت.

رجبی‌نیا ضمن تأکید بر لزوم کشتار دام‌ها در کشتارگاه‌ها و محل‌های تعیین‌شده از سوی شبکه دامپزشکی در راستای جلوگیری از هرگونه مخاطرات زیست‌محیطی و انتقال احتمالی هر گونه بیماری از دام به انسان، افزود: از همشهریان درخواست می‌شود تا جایی که امکان دارد دام تهیه شده خود را به نزدیک‌ترین کشتارگاه دامپزشکی اعزام کنند و کار ذبح و آماده‌سازی لاشه را در آن‌ جا انجام بدهند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.