رئیس شبکه دامپزشکی برخوار گفت: در بازرسی‌های صورت گرفته از کشتارگاه حبیب آباد در شش ماه اول سال، بيش از 5 تن لاشه غير قابل مصرف دام ضبط شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ محمد حق شناس افزود: اصول کلی بازرسی دامپزشکی در کشتارگاه معاینه دام قبل از کشتار، بازرسی لاشه، احشاء بعد از کشتار و نظارت بر ذبح شرعی می باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی برخوار بازرسی قبل از کشتار را به منظور شناسایی دام سالم از غیر سالم دانست و اظهار داشت: در صورت لزوم آزمایش‌هایی در این راستا صورت می‌گیرد.

حق شناس با بیان اینکه در شش ماه اول سال جاری بیش از 2 هزارو 100 تن گوشت از کشتار 117 هزار و 101 رأس دام در سطح شهرستاناستحصال شده است،افزود: از این تعداد بیش از102 هزار رأس دام كوچك( گوسفند و بز)و2 هزار راس گاو و گوساله بوده است.

به گفته حق شناس نظارت و بازرسی کشتارگاهی توسط مسئولین فنی بهداشتی وبا همکاری ناظرین ذبح شرعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان وتحت نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان صورت می گیرد.

وی گوشت قرمز رایکی ازمنابع عمده ومهم پروتئین درتغذیه انسان‌هاخواند وتصریح کرد:کنترل بهداشتی این ماده غذایی ازجمله اصول ضروری وتضمین‌کننده سلامت جامعه است.

رئیس شبکه دامپزشکی برخوارادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و در راستای تأمین سلامت افراد نظارت کشتارگاهی در شهرستان به صورت جدی و مرتب صورت می‌گیرد.  

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.