استاندار قزوین گفت: در شرایط کم‌آبی بهترین راهکار برای افزایش راندمان تولید و کم کردن مصرف آب ایجاد و توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مرتضی روزبه افزود: در شرایط کنونی که کمبود آب در کشور و استان جدی است باید به سمتی برویم تا با استفاده از روش‌های مدرن با کمترین مصرف آبی بتوانیم محصول بیشتری تولید کنیم.

وی افزود: با راه‌اندازی شرکت شهرک‌های کشاورزی می‌توان با هدایت واحدهای تولیدی به این شهرک‌ها به تثبیت اشتغال کمک و موازنه‌ای منطقی بین تولید و هزینه‌ها ایجاد کرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: با تأکید معاون اول ریاست جمهوری مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی باید در استان این موضوع جدی گرفته شود و از ظرفیت‌های موجود بهتر استفاده کنیم.

وی یادآور شد: طرح‌هایی که مصداق اقتصاد مقاومتی است ازجمله کشت گلخانه‌ای لازم است در استان موردحمایت قرار گرفته و در اولویت باشد تا بتوانیم به اهداف پیش‌بینی‌شده دست‌یابیم.

روزبه گفت: در اجرای طرح‌های اقتصادی باید از صفرتا ۱۰۰ کار ازجمله بازار مصرف، جمعیت هدف و تولید و اشتغال موردتوجه قرار گیرد.

استاندار قزوین بیان کرد: با توجه به راه‌اندازی صندوق کارآفرینی در وزارت کار فرصت بسیار خوبی برای توسعه صنایع کوچک در زیرمجموعه کشاورزی فراهم‌شده که باید از آن به‌خوبی بهره برد.

علی‌اکبری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم گفت: در استان قزوین ۱۰۴ واحد گلخانه‌ای داریم که ۶۳ واحد فعال و ۴۱ واحد غیرفعال است.

وی افزود: میزان بهره‌وری در گلخانه‌ها پنج برابر فضای باز و تولید هفت برابر روش‌های سنتی است لذا باید این نوع فعالیت موردتوجه جدی قرار گیرد و در استان ترویج شود.

نیاز علی ابراهیمی پاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم گفت: با توجه به کاهش میزان آبدهی چاه‌های کشاورزی و هزینه‌های بالای تولید در فضای باز طرح مکانیزاسیون و اتوماسیون شدن تولیدات کشاورزی باید کست گلخانه‌ای جدی گرفته شود.

وی افزود: پیش‌بینی‌شده حداقل یک هزار هکتار از اراضی تاکستان در منطقه خرمدشت که کشت جالیزی به‌ویژه گوجه‌فرنگی انجام می‌شود باید به گلخانه تبدیل شود که برای این کار باید از اراضی ملی بهره‌جوییم.

منوچهر حبیبی معاون عمرانی استانداری قزوین هم در این جلسه اظهار داشت: دولت اهتمام جدی در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی دارد و اعتقادداریم رسیدن به اهداف این طرح در بخش کشاورزی دست‌یافتنی است.

حبیبی تصریح کرد: برای ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای باید مکان‌یابی دقیقی صورت گیرد و ضمن توجه به آمار و ارقام دقیق و درست در ایجاد این شهرک‌ها نگاه کارشناسی حاکم باشد.

وی افزود: در شرایط کنونی حرکت به سمت تولیدات گلخانه‌ای ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و برای افزایش راندمان تولید و کاهش هزینه‌ها باید این نوع کشت را توسعه دهیم.

معاون عمرانی استانداری قزوین اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح‌های نوین و کشت گلخانه‌ای شاهد تحول اساسی در بخش کشاورزی استان باشیم.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.