معاون وزیر صنعت گفت: صنایع غذایی به عنوان بخش مهمی از صنعت نقش به سزایی داردو تا به حال توفیقاتی برای افزایش سهم صنعت حاصل شده است.

پتانسیل بالای موجود در صنایع غذایی/ افزایش سهم صنعت از 31 درصد به38 درصدبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن صالحی‌نیا در افتتاحیه اولین کارخانه پیشترفته صنایع غذایی استان تهران گفت: صنایع غذایی به عنوان بخش مهمی از صنعت که پتانسیل‌های موجود در هر منطقه را به طور مطلوب به کار می‌گیرد نقش به سزایی دارد.

وی افزود: تراکم صنایع غذایی در تهران به عنوان استان محوری کشور و ظرفیت‌ها موجود در آن بیشتر است و سیاست وزارت صنعت در استمرار و صیانت است و واحدهای موجود به منظور صادرات محصولات تولید است.

صالحی‌نیا در خصوص سرمایه گذاری‌های خارجی گفت: گروه‌های سرمایه گذاری خارجی در رفت و آمد در کشور هستند و مهترین علت آن زیرساخت‌ها و ظرفت‌های مناسب کشور در بخش انرژی است.

معاون وزیر صنعت در توضیح برنامه‌های وزارت صنعت در آینده گفت: سیاست وزارت ایجاد ارزش افزوده بالاتر است که این امر به منظور رشد صنعت، افزایش تولید، رشد اشتغال‌زایی و فراهم کردن زمینه برای صادرات بیشتر است.

وی افزود: واحدهای صنعتی طرح‌های توسعه‌ای خود را بر اساس نیازهای داخلی و خارجی برنامه ریزی می‌کنند و طبق برنامه‌ریزه‌ای انجام شده در شورای پول و اعتبار در افزایش سهم بخش صنعت و معدن از 31 درصد به 38 درصد توفیقاتی حاصل شده است همچنین تلاش کرده‌ایم تا تخفیف منابع هدفمندی را به بخش صنعت به عمل آوریم که این موضوع برای نیمه دوم سال در دستور کار است.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار