پدر کوچکترین غارنورد ایران و دنیا؛ گفت: فرزندم در غارنوردی یک پدیده است و کسی با این سن و سال در جهان این ورزش را انجام نمی‌دهد.

داود مفاخری، پدر کوچکترین غارنورد ایران و جهان در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: اسراء دخترم از سن 8 سالگی دوره‌های آموزشی غارنوردی را دیده است و تاکنون در 50 غار کشور پیمایش کرده است که می‌توان به غارهای مشهوری چون بزرگترین غار ایران با 25 کیلومتر وسعت و پراو عمیق ‌ترین غار کشور در کرمانشاه اشاره کرد وی در حال حاضر 12 سال سن دارد.

وی تصریح کرد: اسراء در نقشه‌برداری قسمتی از غار پراو نیز حضور داشته است، غارهایی که فنی و سختی خود را دارند و پیمایش در آنها به مراتب خیلی سخت است.

*** پاکسازی غار قلیای بوکان با حضور اسراء

پدر کوچکترین غارنورد ایران و دنیا در این خصوص گفت: پاکسازی زباله غار قلیای بوکان را خواهیم داشت که دو هفته دیگر با حضور دخترم راهی آنجا خواهیم شد. اسما علاوه بر پیمایش در این غارها در اکتشاف آنها نیز شرکت می‌کند.

*** صعود به دماوند با قدم های کوچک

اسراء مفاخری سال جاری نیز همراه پدرش به قله مرتفع کشورمان دماوند با ارتفاع 5671 متر صعود کرده است.

وی علاوه بر این قله، به قلل سبلان، الوند و شاهو نیز صعود کرده است.

*** اسراء در گذشته سنگنوردی هم کرده است

پدر وی در این باره می‌گوید: دخترم در گذشته به سنگنوردی نیز علاقه‌مند بود و با ما به سالن تمرین می‌آمد، ولی الان به غارنوردی و کوهنوردی می‌پردازد.

*** به علاقه اسراء احترام می‌گذارم

داود مفاخری در این باره تاکید کرد: من به علاقه دخترم احترام می‌گذارم و در هر رشته‌ای فعالیت کند از وی حمایت خواهم کرد.

*** اسراء دوست دارد در رشته زمین‌شناسی تحصیل کند

پدر وی در خصوص اینکه دخترش دوست دارد در چه رشته تحصیل کند، گفت: وی علاقه دارد در رشته مرتبط با این ورزش یعنی غارنوردی و کوهنوردی تحصیل کند، زمین شناسی، آب شناسی، جانورشناسی با این ورزش در ارتباط است و باید علمی به این ورزش نگاه کرد.

*** غارنوردی و کوهنوردی جرات می‌خواهد

این رشته‌های ورزشی با خطراتی نیز همراه است و علاقه‌مندان خاص خود را دارد که با آموزش‌ها و داشتن وسایل و امکانات کافی از آن لذت برد.

*** اسراء یک پدیده است

مفاخری در ادامه یادآور شد: با فعالیت‌هایی که دخترم در این سن و سال انجام داده است و فعالیت می‌کند، یک پدیده است که در کشور که در دنیا به خود ندیده است و ما به اسراء افتخار می‌کنیم و امیدوارم در تمامی مراحل زندگی موفق باشد.

*** غارنوردی ماجراجویی است

پدر اسراء در پایان خاطرنشان کرد: غارنوردی ورزشی است که در آن ماجراجوئی و هیجان همراه است و باید به آن علاقه داشت.

گفتنی است، اسراء مفاخری کوچکترین غارنورد ایران و جهان در مدرسه ورزشی سنندج و در پایه ششم ابتدایی مشغول به تحصیل است و در درس و مشق نیز مانند ورزش موفق می‌باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار