رییس فدراسیون کوهنوردی گفت: بهترین سنگنوردان جهان در مسابقات بین‌المللی آلمان که در حال برگزاری است حضور دارند.

زارعی: شاخص‌ترین سنگنوردان دنیا در آلمان حضور دارند
رضا زارعی، رییس فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزش در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: رقابت‌های بین‌المللی سنگنوردی آلمان هم اکنون در شهر اشتوتکارت آلمان با حضور شاخص‌ترین و بهترین سنگنوردان دنیا برگزار می‌شود و از ایران دو سنگنورد، قهرمان علی‌ برات‌زاده و الناز رکابی شرکت دارند. که افتخاری بزرگ برای کشورمان به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: این قهرمانان ارزنده کشورمان به همراه سایر ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها به دعوت فدراسیون آلمان عازم شده‌اند.

زارعی در ادامه گفت: برای این رقابت‌ها 40 ورزشکار سنگنورد از 5 قاره  دنیا طی دو روز 4-3 مهر به مسابقه می‌پردازند.

وی عنوان کرد: در مرحله مقدماتی که روز گذشته انجام شد 26 سنگنورد به نیمه‌نهایی و 8 نفر به فینال راه‌ پیدا می‌کنند که امیدواریم هم برات‌زاده و هم رکابی در این مراحل بهتر کار کنند و نتایج خوبی کسب نمایند.

زارعی در پایان خاطرنشان کرد: جوایز این مسابقات به صورت دلاری در نظر گرفته شده است و به نفرات برتر از 3 هزار تا 5 هزار دلار پرداخت خواهد شد.

** قزوین میزبان سنگنوردان کشور

رییس فدراسیون کوهنوردی در این باره گفت: نخستین اردوی آماده‌سازی و انتخابی تیم ملی جهت مسابقات آسیایی سال جاری طی روزهای 10-8 مهر در استان قزوین برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  در این اردو سنگنوردان نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان زیر نظر کادر فنی به تمرین می‌پردازند.

گفتنی است تیم ملی سنگنوردی بزرگسالان کشورمان اواخر آبان‌ سال جاری راهی مسابقات قهرمانی چین و ملی‌پوشان سنگنوردی نوجوانان وجوانان، آذر 94 راهی مسابقات قهرمانی آسیا در مالزی خواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار