بررسی تاریخی و جغرافیایی آیه‌های قرآن را در برنامه «اطلس قرآن» خواهیم داشت. در هر برنامه آیه‌ای که اشاره به یک واقعه تاریخی است را با اسناد بررسی می‌کنیم.

سمیرا قنبری تهیه‌کننده رادیو در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه‌های خود گفت: برنامه «قرآن دات آی آر» در خصوص فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی و معرفی سایت‌های قرآنی تدارک دیده شده. همچنین موضوعاتی درباره ضرورت فعالیت‌ها در فضای مجازی و آسیب‌شناسی آن و نحوه حضور فعالان قرآنی در فضای مجازی را بررسی می‌کنیم.

وی ادامه داد: از سایت رادیو قرآن شروع کرده‌ایم و به سایت قرآنی دیگر مثل دارالقرآن می‌پردازیم. این برنامه روزهای دوشنبه ساعت 11:40 با کارشناسی شاهید مظفری و اجرای علیرضا فتحی‌پور از رادیو قرآن پخش می‌شود.

وی در خصوص «فهم زبان قرآن» عنوان کرد: این برنامه با هدف آموزش زبان قرآن با محوریت سوره‌های ناس تا محمد (ص) شامل آموزش واژگان قرآن، قواعد صرف و نحو و نکاتی درباره ترجمه‌ قرآن است. همچنین به دلیل طرح تابستانی به سوره یاسین پرداختیم.

وی درباره برنامه «قنوت آیه‌ها» بیان کرد: این برنامه قبل از اذان ظهر با هدف آموزش آیاتی با مضمون دعایی توسط دکتر محمدرضا ستوده‌نیا پخش می‌شود.

وی در خصوص «آیه‌ها و آینه‌ها» گفت: همچنین این برنامه با موضوع تاثیر قرآن در ادب فارسی و به صورت تطبیقی در شعر شاعران پارسی‌زبان از رادیو قرآن پخش می‌شود. بیت‌هایی که شاعر از یک آیه اقتباس کرده را به کارشناسی دکتر سید حسن شهرستانی بررسی می‌کنیم.

قنبری در خصوص برنامه «میلاد آیه‌ها» اظهار داشت: در هر برنامه به شأن نزول یک آیه در سالروز نزول آن می‌پردازیم و برنامه بیشتر مناسبتی است.

همچنین برنامه «با فرزانگان» رادیو قرآن به زندگی قرآنی علما می‌پردازد. این برنامه پژوهش میدانی فوق‌العاده تخصصی داشت و از نرم‌افزار آن هم رونمایی شده است. در روزهای ولادت و وفات بزرگان دین سخنانی از این علما پخش می‌شود. همچنین با فرزندان و نوادگان آن‌ها صحبت می‌کنیم.

قنبری در خصوص دو برنامه جدید خود در ماه مهر اظهار داشت: بررسی تاریخی و جغرافیایی آیه‌های قرآن را در برنامه «اطلس قرآن» خواهیم داشت. در هر برنامه آیه‌ای که اشاره به یک واقعه تاریخی است را با اسناد بررسی می‌کنیم. همچنین در برنامه «سایه سار قرآن» نیز با کارشناسی دکتر مجید معارف به علوم قرآنی می‌پردازیم.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار