کشورهایی که در ماجرای سرنگونی هواپیمای MH17 مالزی متحمل زیان جانی شدند، طرح شکایت از روسیه را در سازمان ملل پیگیری می‌کنند.

پرونده هواپیمای سرنگون شده مالزی به سازمان ملل می‌رودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛  روسیه به دلیل سرنگونی هواپیمای مسافربری مالزی که ژوئیه 2014 (تیر 93) برفراز آسمان اوکراین هدف قرار گرفته بود مورد انتقاد شدید نهادهای بین‌المللی و کشورهایی است که اتباع خود را درنتیجه این حادثه از دست داده‌اند. کشورهایی که بر اثر سرنگونی این هواپیما متحمل زیان جانی شدند قصد دارند در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که این هفته برگزار می‌شود، طرح شکایت از روسیه را مطرح کنند و از مسکو بخواهند مسئولیت از دست رفتن جان 298 مسافر آن را بپذیرد.

هواپیمای مذکور، کوالالامپور را به مقصد آمستردام ترک کرده بود که در بحبوحه جنگ اوکراین و هواداران روسیه هدف حمله موشکی قرار گرفت. این حمله موشکی به جدایی طلبان اوکراین که حامی الحاق به روسیه هستند نسبت داده شد. گروهی از کارشناسان هلندی مدارکی به سازمان ملل ارائه خواهند داد که ثابت می‌کند هواپیمای مسافربری مالزی با موشک روسی هدف قرار گرفته است.

روسیه بارها هرگونه دخالت در ماجرای سرنگونی پرواز MH17 را تکذیب و اعلام کرد حاضر به پرداخت هیچ غرامتی به خانواده بازماندگان نیست. در این حادثه استرالیا 27 ، بلژیک 4 ، کانادا 1 ، آلمان 4 ، اندونزی 12 ، مالزی 43 ، هلند 193 ، نیوزیلند 1 ، فیلیپین 3 و انگلیس 10 نفر از اتباع خود را از دست دادند. وکلای زیادی از کشورهای نام برده تلاش می‌کنند سازمان ملل را به اقدامی قاطع علیه روسیه وادار و شکایت از مسکو را در این نهاد بین المللی پیگیری کنند. این کشورها امیدوارند شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای علیه روسیه صادر کند؛ هرچند این امر کاملا بعید به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار