رئیس جمهوری گفت: خشونت علیه طبیعت و انسان‌ها دو فاجعه بزرگ منطقه غرب آسیا است.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در اجلاس توسعه پایدار در سازمان ملل متحد اظهار داشت: هر آنچه که دیگران انجام می‌دهند بر سرنوشت ما موثر است و نمی‌توانیم با صرف نظر از این که دیگران چگونه زندگی می‌کنند و امنیت و آسایش خود دل بست.
 
رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: بدون همکاری گسترده در سه سطح بین المللی، منطقه‌ای و ملی دست یافتن به اهداف توسعه پایدار بسیار دشوار است. این همکاری باید ملهم از آگاهی ناشی از سرنوشت واحد و تعهد مشترک در قبال مسئولیت‌های مهم انسانی باشد. 
 
وی افزود: سرنوشت مشترک مستلزم هدف مشترک است اما به معنای یکسان دیدن مسئولیت‌های همه نیست. دستیابی به آرمان‌های توسعه پایدار بعد از 2015 بدون لحاظ کردن مسئولیت کشورها و سهم آن‌ها در پیدایش وضعیت فعلی محیط زیست ناممکن بوده و به مناقشه‌ای بی‌حاصل می‌انجامد.
 
دکتر روحانی بیان داشت: همانطور که در سال گذشته در اجلاس سران تغییرات آب و هوا منطقه غرب آسیا تنها با شرایط اقلیمی و گرم‌تر و چالش‌های خشکسالی ممتد و گسترده مواجه نیست بلکه با فاجعه‌ تروریست و خشونت افراطی‌گری دست به گریبان است.
 
رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: خشونت علیه طبیعت و انسان‌ها دو فاجعه بزرگ منطقه غرب آسیا است من دو سال پیش از زمانی که در جهان علیه خشونت و افراطی‌گری سخن گفتم فاجعه و تأثیر متقابل آن‌ها را مدنظر قرار دادم. تروریست‌ها در سرزمین‌های فقیر و زخم‌خورده از بحران‌های زیستی رشد کرده، تکثیر شده و چون ریزگردها به راحتی مرزها را در می‌نوردند. 
 
وی اضافه کرد: گروه‌های تروریستی اهداف توسعه پایدار را زیر پای می‌گذارند و تداوم این وضعیت به فقر، تخریب بیشتر محیط زیست می‌آنجامد. تروریست و خشونت ضمن خسارت آشکار به محیط زیست، توسعه پایدار را از دستور کار کشورها خارج کرده و منابع کشورها را وقف مبارزه با ناامنی می‌کنند.
 
دکتر روحانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران پیش از این مجددانه و عمیقا به تحقق اهداف توسعه هزاره یاری رسانده و مشارکت فعالی در تدوین دستور کار توسعه پس از 2015 داشته و از این به بعد نیز همکاری سازنده در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد داشت.
 
رئیس جمهور کشورمان افزود: دولت من به عنوان دولت محیط زیستی، سیاست‌های خود را بر اساس رویکردی متوازن میان توسعه اقتصادی و حفاظت از محیط زیست تنظیم کرده است.
 
وی تصریح کرد: افزایش آشکار حساسیت‌های زیست‌محیطی در میان اقشار مختلف مردم کشور و وارد کردن آموزش‌های محیط زیستی به مدارس، احیای تالاب‌های در خطر و هم‌چنین تلاش شبانه‌روزی برای احیای دریاچه‌های در خطر نابودی تنها بخش کوچکی از التزام این دولت به اهداف توسعه پایدار است.
 
دکتر روحانی گفت: فرآیند طی شده در 2 سال گذشته در خصوص توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 شرایط مساعدی برای همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله در زمینه محیط زیست فراهم آورده است و ما مشتاقیم از طریق دیپلماسی فعال محیط زیستی با همسایگان خود در زمینه توسعه پایدار منطقه‌ای همکاری کنیم و روابط سازنده با دیگر کشورها، انتقال دانش و مشارکت در فعالیت‌های علمی مشترک، سهم خود را در ساختن جهانی پایدارتر و مصون‌تر از تهدیدهای محیط‌زیستی ایفا نماییم.


انتهای پیام/

برچسب ها: روحانی ، سخنرانی ، نیویورک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عنبرستانی
۰۸:۳۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۴
که از امریکا و اروپا ریشه میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۴ مهر ۱۳۹۴
عكسها چي شدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۰۴ مهر ۱۳۹۴
عكسها چي شدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۰۴ مهر ۱۳۹۴
جرا صندلي ها خاليست؟
آخرین اخبار