کرمان؛

فتح‌آباد، باغی با ویژگی های منحصر به فرد

باغ عمارت فتح‌آبادکرمان باغی مربوط به دوره قاجارست که باغ شاهزاده ماهان بر اساس الگوی آن احداث شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری با اشاره به اینکه باغ عمارت فتح‌آباد (بیگلر بیگی)در ۲۵ کیلومتری مرکز کرمان شهر اختارآباد واقع شده است گفت: این باغ از یادگارهای فضل علی خان بیگلر بیگی است که به همین دلیل آن راباغ بیگلربیگی نیز می‌گویند.

جهانشاهی افزود: عبور آب فتح‌آباد از میان این باغ به آن صفا و طراوت بخشیده است. زمان احداث این باغ به حدود سال‌های ۱۲۵۵ می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: زمان احداث این باغ به حدود سال‌های ۱۲۵۵ می‌رسد و مصالح ساختمان‌ها از خشت خام و تزیین آن با گچ است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری با بیان اینکه مقابل سر در باغ حوضی به ابعاد ۶۰ در ۵ متر با فواره‌های زیبا طراحی شده است یادآورشد:علاوه بر سر در که ساختمانی دو طبقه داشته طاق نماهایی نیز در طرفین آن احداث شده بود.

وی گفت : باغ فتح آباد با 11 میلیاردتومان حدود 14 ماه مرمت و باسازی شد و محوطه باغ فتح آباد زیر پوشش گیاهان دارویی است که نمونه ای از اقتصادی مقاومتی است.

جهانشاهی تالار و اتاق‌ها با نقاشی‌های شگفت‌انگیز بر روی دیوارهاو گچ‌بری‌های هنرمندانه سقف، پنجره‌های رنگی و چراغ‌آویزهای آبی‌رنگ را از ویژگی های خاص باغ فتح آباد دانست.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: باغ ، فتح آباد ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.