جمع کثیری از مسلمانان جهان بی کفایتی و سو مدیریت رژیم آل سعود در حادثه منا امری مسلم دانستند و رسیدگی مجامع و دولت های اسلامی را برای احقاق حق تضییع شده ی قربانیان حج خواستار شدند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خانواده امینی یکی از خانواده های داغ دار حادثه ی منا است که  پس از چند روز از این واقعه هنوز به این باور نرسیده اند که پدری که انتظارشان را می کشیدند، تا چند روز آینده به جای برگزاری مراسم جشن ورود به میهن باید بیرق  سیاه بر در آویخته و مراسم عزای پدر مرحومشان را بگیرند.

پسر مرحوم نادعلی امینی که با کاروان 24016 از شیراز به مکه مشرف شده بود گفت: دولت عربستان اصلی ترین مقصر حادثه منا است و ظرفیت های کشور عربستان از قبل باید بررسی و بعد به اعزام حجاج اقدام شود و این اتفاق اخیر نمایانگر بی کفایتی دولت عربستان در برگزاری مناسک حج است.

وی ادامه داد: از تمام دولت های اسلامی تقاضا داریم بازنگری در مدیریت امور مناسک حج را خواستار شوند زیرا کعبه متعلق به تمام احاد مسلمین است.

یکی از بستگان مرحوم نادعلی امینی به نمایندگی از خانواده بازماندگان حادثه منا درخواست کرد کشور های اسلامی در مقابل رژیم آل سعود کوتاه نیایند ،احقاق حق کنند زیرا  رژیم آل سعود که دستش به خون مردم  یمن آغشته است به هیچ وجه توانایی و صلاحیت برگزاری مناسک حج را ندارد.

در حج امسال 25 کاروان با 3 هزار و 500 نفر از فارس به مکه اعزام شدند که در حادثه منا تاکنون تعدادی کشته و مصدوم شدند.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.