معاونت اجتماعي پليس فارس ضمن تبريك فصل باز گشائي مدارس، هشدارهايي در اين خصوص ارائه داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ این معاونت  از شهروندان خواهش کرد از اعزام و انتقال فرزندان خود با وسيله نقليه شخصي به مدارس به علت حجم سنگين ترافيک خودداري و حتي الامکان از سرويس مدارس يا وسايل نقليه عمومي استفاده کنند.

این معاونت اعلام کرد: رانندگان سرويس مدارس ضمن رعايت ظرفيت خودرو به مقررات راهور احترام گذاشته و با نظم و رعايت حق تقدم عبور عابران و ساير وسايل نقليه با سرعت مطمئنه در مسير مجاز حرکت کنند.

در این گزارش آمده است رانندگان وسايل نقليه پلاک شخصي ،اعم از بازاريان ،کارکنان دولت و غيره سعي کنند نخست در اوايل مهر ماه از وسايل نقليه عمومي يا سرويس اداري استفاده کنند دوم در صورت الزام به استفاده از وسايل نقليه شخصي در معابر استقرار مدارس تردد نکرده و مسير جايگزين قبل از حرکت انتخاب کنند تا با محدوديتها و ممنوعيت تردد در اوایل مهر از طرف پليس راهوردر معابر برخورد نکنند.

خانواده هاي دانش آموزان از تجمع در جلوي مدارس و توقف غيرمجاز و يا توقف دوبله جدا خودداري کنند در غير اينصورت با اعمال قانون پليس مواجه مي شوند.

همياران پليس ،پليس مدرسه و فرهنگ ياران پليس در معابر جلوي مدارس انجام وظيفه مي کنند لذا خانواده ها رانندگان سرويسهاي مدارس و ساير رانندگان به فرمان آنان توجه کنند در غير اين صورت به علت عدم توجه به ايست و فرمان پليس مدرسه، راننده يا راکب متخلف اعمال قانون به مبلغ 400.000ريال خواهد شد.

این معاونت اعلام کرد: رانندگان سرويس مدارس به معاينه فني وسايل نقليه خود توجه ويژه کرده و از سرعت و سبقت غير مجاز در معابر جدا خودداري کنند و حرکت بين خطوط و استفاده از کمربند ايمني و عدم صحبت با موبايل مدنظر باشد.

انتهای پیام/ش


برچسب ها: هشدارهای ، پلیس ، فارس ، مدارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.