معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت :ظرفیت پذیرش دانشجودرمقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه نسبت به سال گذشته 20 درصدافزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، رضا رزاقی به مناسبت آغاز سال تحصیلی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح سلامت از ابتدای سال گذشته اظهار داشت: گام چهارم طرح تحول سلامت، تحول در حوزه آموزش پزشکی است که شاهد تغییراتی در این حوزه خواهیم بود.

وی، با اشاره به 11 بسته خدمتی طرح تحول سلامت در این حوزه گفت: توسعه فعالیت های بین المللی، مرجعیت علمی، توسعه دانشگاه های هزار سوم (کارآفرین)، جذب دانشجو خارجی و توسعه آموزش مجاری در علوم پزشکی از جمله برنامه های حوزه آموزش با اجرای این طرح است.

رزاقی افزود: ظرفیت پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

وی، با اشاره به اینکه خانم ها 65 درصد از پذیرفته شدگان امسال را تشکیل می دهند، تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید 636 دانشجو در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی پذیرش شده اند که از این تعداد 144 نفر در رشته پزشکی عمومی مشغول به تحصیل می شوند.

معاون آموزشی دانشگاه، با اشاره به وجود دانشکده های پزشکی، پرستاری مامایی، بهداشت، پیراپزشکی، دندانپزشکی و پردیس خودگران ادامه داد: در حال حاضر بیش از سه هزار دانشجو در 47 رشته تحصیلی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که تعدای از دانشجویان نیز در حال انجام امور فارغ تحصیلی خود هستند.

وی، با اشاره به تحصیل 30 نفر در مقطع دکتری تخصصی آموزشی و پژوهشی، 152 نفر در مقطع دستیار تخصصی بالینی، 782 نفر در رشته پزشکی و دندان پزشکی، 234 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، 1261 در دوره کارشناسی، 22 دانشجو دروه کارشناسی ناپیوسته، 25 دانشجو دوره کاردانی و 14 دانشجو مقطع شبانه افزود: 191 عضو هیات علمی در این دانشگاه فعالیت دارند که 30 درصد از آنان در مرحله استادی و دانشیاری می باشند.

وی یادآور شد: در حال حاضر دانشگاه دارای 11 رشته دستیاری تخصصی باليني شامل رشته هاي داخلي، كودكان، زنان و زايمان، جراحي عمومي، روانپزشكي، بيهوشي، راديولوژي، عفوني، آسيب شناسي، نورولوژي و جراحی مغز و اعصاب و 9 رشته دكتري تخصصي اعم از پژوهشي "بيولوژي توليد مثل، بیولوژی سلولی و مولکولی، علوم اعصاب، تروما، سلولهای بنیادی" و آموزشي "مطالعات اعتياد، میکروبیولوژی، پرستاری و علوم سلولي كاربردي" می باشد.

وی، همچنین از تلاش این دانشگاه برای تاسیس دكتراي تخصصي انگل شناسي، دستياري رشته های چشم و ارتوپدي، كارشناسي ارشد رشته های روانشناسي ورزشي و تغذیه خبر داد. 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.