آل سعود درخواست ملاقات وزرای خارجه ایران و عربستان را رد کرد

عربستان سعودی با درخواست ایران مبنی بر ملاقات وزرای خارجه دو کشور در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، موافقت نکرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وای نت نیوز، مقامات عربستان با درخواست ایران برای ملاقات وزرای خارجه دو کشور مخالفت کردند. این در حالی است که هر دو وزیر به منظور شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور دارند.

آل سعود این ملاقات را به منظور اجتناب از پذیرش مسئولیت درباره حادثه مرگبار منا رد کرد. مقامات سعودی ادعا می‌کنند قصد ایران از انجام این ملاقات به جای مذاکره درباره مسائل منطقه، تنها گفتگو درباره این حادثه است. عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان، دیروز در ادعایی از ایران خواست از این حادثه بهره‌برداری سیاسی نکند.

پنجشنبه گذشته به دلیل بی‌کفایتی و سوء‌مدیریت مقامات عربستان، یکی از تلخ‌ترین حوادث سال‌های اخیر برای حجاج خانه خدا رقم خورد که در آن تاکنون حدود دو هزار نفر کشته و دو هزار نفر مجروح شده‌اند. حجاج ایرانی با بیش از 140 کشته بیشترین درصد تلفات این حادثه را تشکیل می‌دهند. این نخستین بار نیست که حوادثی از این دست، کام حجاج و خانواده‌های آنان را تلخ می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار