نماینده اصفهان گفت: رژیم بی‌عرضه و بی‌لیاقت عربستان هزاران حاجی را روی زمین انداخته و گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن کامران در نطق میان دستور امروز صحن علنی گفت: عربستان خائن است نه خادم و امروز این رژیم بی‌عرضه بی‌لیاقت، هزاران حاجی را روی زمین انداخته و گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: از آقای ظریف درخواست دارم که از وزیرخارجه عربستان بخواهد از همه عذرخواهی کند چرا که مقامات سعودی هنوز بابت این فجایع عذرخواهی هم نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین از آقای روحانی درخواست می‌کنم در حاشیه نشست سازمان ملل که اعضای کنفرانس اسلامی هم جمع می‌باشند از آنها بخواهد که هیئتی را برای اداره آنجا تشکیل دهند.

کامران افزود: این مسئله را حتی سازمان کنفرانس اسلامی هم نمی‌تواند انجام دهد چون این یک سازمان آمریکایی است، نمی‌شود که جهان اسلام این طور داغدار شود. من از همین جا به تمام خانواده‌های معزز این مصیبت عظما تسلیت عرض می‌کنم، اما باید برخورد شود و وزارت خارجه فعالیت خود را مضاعف کند.

نماینده اصفهان با بیان اینکه در مراسم حج امسال شاهد فجایعی چون سقوط جرثقیل، آتش سوزی در هتل و حال حادثه منا بودیم، اظهار داشت: علت اصلی حادثه منا این بوده که شاهزاده عربستان می‌خواسته سنگ بزند، سنگ چی؟ شما که خودتان ابلیس هستید، نه به کعبه اعتقاد دارید و نه به قرآن امیدوارم که روزی هم مرگ شماها فرا برسد چون دستتان در دست صهیونیست‌هاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خطاب به مقامات سعودی گفت: در یمن، عراق و سوریه آدم‌های با تجربه‌تان را در آنجا مستقر کردید و یکسری آدم‌های بی‌تجربه را اینجا گذاشتید و گویا باعث شدند این اتفاقات بیافتد.

وی اظهار داشت: امیدوارم در سازمان ملل وزارت خارجه و رئیس جمهور کشورمان از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرند و فعالیتی مضاعف در این زمینه انجام دهند.

کامران سپس به بحث برجام پرداخت و گفت: از گروهی که به بررسی توافقنامه پرداختند تشکر می‌کنم اما یک گزارش سرهم بندی شده به مجلس ارائه ندهید همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند برجام باید از مسیر قانونی طی شود و نباید مجلس دور زده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی با یادآوری این مسئله که تکلیف برجام تا 26 مهر باید روشن شود، تصریح کرد: چرا دست اندرکاران اجرایی این توافقنامه زودتر برجام را آماده نمی‌کنند این توافقنامه هنوز در مجلس خوانده نشده است.

وی افزود: باید گزارش دقیقی از برجام در صحن علنی آورده شود و بنده از ریاست مجلس و همچنین نواب مجلس و اعضای کمیسیون ویژه برجام می‌خواهم که آنچه که مقررات و قانونی است اجرا شود.

کامران تصریح کرد: ما نمی‌توانیم به این شکل عمل کنیم هفته ولایت و هفته دفاع مقدس عجین با این مسئله است شهدای ما غدیری بودند و روحیه غدیری ضد اشرافی‌گری و استکبار است. روحیه غدیری مبارزه با فساد اقتصادی دارد.

وی تأکید کرد: نباید مسائل هسته‌ای را به تحریم گره بزنیم، دو سال و نیم است که فقط وعده می‌دهیم و در آینده هم معلوم نیست چند سال تحقق این وعده‌ها طول بکشد.

نماینده اصفهان با تأکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی و وضع بهینه تا زمانی که فساد حاکم است، اتفاق نمی‌افتد.

کامران سپس به مشکلات حوزه انتخابیه خود یعنی اصفهان پرداخت .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار