سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: به احتمال زیاد از فردا بعدازظهر جانباختگان و حادثه دیدگان منا از مکه به کشور اعزام می‌شوند.

احتمال اعزام قربانیان و حادثه دیدگان منا از فردا بعدازظهر به کشورعبدالرضا مصری سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مناسک حج بیش از 1400 سال برگزار می‌شود، اظهار کرد: سوء تدبیر و مدیریت مسئولان سعودی می‌تواند هر شائبه‌ای را در مورد عمدی و یا غیرعمدی بودن آن ایجاد کند.

نماینده کرمانشاه تصریح کرد: عربستان با مشخص کردن میزان سهمیه برای حجاج کشورهای مختلف باید تمهیدات لازم را برای استقبال و پذیرایی از این افراد مشخص کنند و ایجاد این حوادث در مناسک حج جای سوال گذاشته است.

مصری در ادامه افزود: اعتقاد دارم خود بی‌تدبیری یعنی عمدی بودن حوادث و اگر مقامی در قبال مسئولیت خود بی‌تدبیری کند، یعنی به صورت عمد آن کار را انجام داده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: بعد از حادثه، اولویت عربستان سعودی اتمام مناسک حج بود، اما با فشارها و رایزنی‌هایی که جمهوری اسلامی ایران انجام داده، خوشبختانه ایران اولین کشوری است که توانسته مسئله حجاج خود را تعیین تکلیف کند.

وی بیان داشت: به احتمال زیاد از فردا بعدازظهر تمهیداتی اندیشیده شده تا جانباختگان و مجروحان به تدریج به کشور منتقل شده و به خانواده‌های خود تحویل داده شوند.

نماینده کرمانشاه خاطرنشان کرد: خوشبختانه اجازه بررسی مفقودین و مجروحین به تیم ایرانی در عربستان سعودی داده شده، اما متاسفانه برخی اجساد به دلیل حضور طولانی در آب و سردخانه قابلیت شناسایی کمتری دارند، اما بازهم این موضوع پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: اعزام ، عربستان ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار