دانش آموزان در این روزها شوق واشتیاق خاصی برای رفتن به مدرسه دارند اما دانش آموزانی هم در ریگان وجود دارند که هیچ اشتیاقی به درس خواندن ندارند که دلیل آن مدارس غیر استاندارد است .

ترس از تخریب مدارس بلای جان دانش آموزان ریگانی
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،ترس و وحشت از رفتن به مکانی که همه آرزوی آن را دارند این روزها در ریگان به مکان وحشتی برای دانش آموزان ریگانی تبدیل شده است .

این دانش آموزان که والدین آنها را تا مدرسه بدرقه می کنند اشک در چشمان خود و دانش آموزان جاری است و تا تعطیل شدن مدرسه والدین در بیرون از مدرسه ترس و وحشت وجود آنها را فرا می گیرد.

در این شهرستان کویری، مدارس خشت وگلی وجود دارد که عمر این مدارس خشت وگلی به بالای 15الی 20سال می رسد.

در شهرستان ریگان بیش از 76مدرسه غیر استاندارد وجود دارد که جان دانش آموزان را تهدید می کنند که نیاز به ساخت مدارس مقاوم در این شهرستان را ضروری می کند.

محمود دستادست دانش آموز ریگانی که اشک در چشمانش حلقه زده بود میگوید تفاوت ما با دیگر دانش اموزان چیست که دیگران در مدرسه ای استاندارد درس بخوانند اما ما در مدرسه ای خشت وگلی؟

و دانش آموزدیگر می گوید آنقدر استرس وترس داریم که درس را در این مدارس متوجه نمی شویم.

فرماندار ورئیس شورای آموزش وپرورش ریگان در این باره می گوید: در شهرستان ریگان 76 واحد آموزشی غیر استاندارد جان بیش از 4100دانش آموز را تهدید می کند .

امین باقری از 50 مدرسه غیر استاندارد عشایری در این شهرستان خبر داد و گفت:این مدارس با خشت وگل، چادر وکپر ساخته شده است.

وی گفت: در مدارس عادی از 96 واحد آموزشی 26مدرسه غیر استاندارد می باشد که بیش از 2600دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل می باشند .



رئیس شورای آموزش وپرورش ریگان از مسولان استانی وکشوری خواستار ساخت واحد های اموزشی در این شهرستان شد و خاطرنشان کرد : این مدارس غیر استاندارد در شهرستان ریگان باعث نگرانی والدین شده است.

گفتنی است در شهرستان ریگان بیش از 12هزار دانش اموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: ترس ، تخریب ، مدرسه ، ریگان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.