شیخ الاسلام ،مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: استان قم امسال برای نخستین بار رتبه عالی کشوری را از لحاظ سازمان‌دهی و ثبت‌نام دانش آموزان کشور به دست آورد .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در استان قم شاهد افتتاح پروژه‌هایی در آموزش و پرورش هستیم که بسیار خوب و استاندارد ساخته می‌شوند.

وی از افتتاح و بهره‌برداری از سه دبیرستان و یک هنرستان در استان قم خبر داد و گفت: تا ابتدای مهر 94 تعداد 24 مدرسه ساخته شده و 11 مدرسه هم بازسازی شد و شرایط استاندارد و خوبی برای دانش آموزان ایجاد شده است.

شیخ‌الاسلام  پنج عنصر تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق در آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و افزود: نتیجه خروجی مدارس ما باید عنصر پنجم یعنی اخلاق باشد و دانش‌آموزی که درس خوانده باید با فردی که در فضای بیرون، حرفه و یا کاری فراگرفته است، تفاوت داشته باشد.

وی به تغییر نظام آموزشی در آموزش و پرورش کشور اشاره کرد و گفت: مهر امسال برای آموزش و پرورش ایام پر کاری بوده و با کم شدن یک پایه از دوره متوسطه و اضافه شدن یک پایه به دوره راهنمایی با 33 درصد مازاد دانش آموز در مقطع متوسطه و 33 درصد افزایش دانش‌آموز در دوره راهنمایی مواجه شدیم که این امر نیاز به مدیریت مناسب داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در پایان گفت: شعار امسال آموزش و پرورش نماز، قرآن، احترام به پدر و مادر، تلاش و صداقت است که باید در مدارس به این موضوعات اهمیت داده شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.