استاندار چهارمحال و بختیاری از خانواده مرحوم حاج هرمز داوری یکی از جان باختگان حادثه منا دلجویی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز شهرکرد، قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری شب گذشته با حضور در روستای کران شهرستان فارسان و در منزل مرحوم حاج هرمز داوری یکی از حجاج جان باخته این استان در حادثه منا، از خانواده و بازماندگان وی دلجویی کرد.

وی در این دیدار که همراه با تعدادی از مدیران استانی انجام شد، پیام تسلیت رئیس جمهوری، هیأت دولت و وزیر کشور را به خانواده مرحوم داوری ابلاغ کرد.

سلیمانی در این دیدار گفت: متأسفانه دولت آل سعود به جای خدمات رسانی به زائران و ضیوف الرحمان، نیروهای خود را برای حمله به یمن اعزام کرده است.

وی افزود: حمله عربستان به مردم بی دفاع یمن و فاجعه بزرگ منا، دولت آل سعود را مقصر اصلی این حادثه کرده و این دولت باید جوابگوی آسیب های وارده شده به زائران خانه خدا باشد.

امسال 405 نفر در قالب سه کاروان از استان چهارمحال و بختیاری برای انجام اعمال و مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام شدند که دو کاروان از شهرکرد و یک کاروان از بروجن می باشد.

در حادثه مرگباری که صبح پنج شنبه دوم مهرماه جاری بر اثر ازدحام جمعیت حجاج بیت الله الحرام در رمی جمرات در منا رخ داد، حدود 2 هزار نفر از حجاج جان خود را از دست دادند و حدود 2 هزار نفر مجروح شدند.

در این حادثه تا کنون169زائر ایرانی کشته، ۸۵ نفر مجروح و298نفر هم مفقود شده که به کاروان ها بازنگشته اند.

علاوه بر فوت هرمز داوری در حادثه منا، 17 نفر از حجاج استان چهارمحال و بختیاری هم در حال حاضر به کاروان های مربوطه در مکه مکرمه مراجعه نکرده و در لیست مفقودین قرار دارند.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.