شهرکرد؛

17 نفر از حجاج چهارمحال و بختیاری در لیست مفقودین

تا کنون 17 نفر از حجاج این استان به کاروان های مربوطه در مکه مکرمه مراجعه نکرده و در لیست مفقودین قرار دارند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز شهرکرد، معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پس از حادثه منا در پنج شنبه گذشته، تا کنون 17 نفر از حجاج این استان به دلیل عدم مراجعه به کاروان های مربوطهدر مکه مکرمه،در لیست مفقودین هستند.

خدابخش مرادی با اشاره به شناسایی 3 نفر از مفقودین کاروان های حجاج این استان با تلاش تیم های پیگیری و شناسایی، افزود: متأسفانه هرمز داوری از حجاج این استان هم در این حادثه جان خود را از دست داد.

وی اضافه کرد: پیکر مرحوم داوری، همراه دیگر حجاج جان باخته به کشور بازگردانده می شود.

مرادی گفت: هم اکنون مسئولان استانی با تشکیل کمیته های پیگیری در مکه مکرمه و استانداری چهارمحال و بختیاری، از طریق تماس های لحظه به لحظه، به صورت جدی و دقیق پیگیر وضعیت سلامت حجاج و زائران بازنگشته به کاروان های استان هستند.
بر اساس اعلام اولیه و پس از حادثه منا، 21 نفز از حجاج چهارمحال و بختیاری به کاروان ها مراجعه نکرده بودند.

امسال 405 نفر در قالب سه کاروان از استان چهارمحال و بختیاری برای انجام اعمال و مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام شدند که دو کاروان از شهرکرد و یک کاروان از بروجن می باشد.

گفتنی است: در حادثه مرگباری که صبح پنج شنبه دوم مهرماه جاری بر اثر ازدحام جمعیت حجاج بیت الله الحرام در رمی جمرات در منا رخ داد، حدود 2 هزار نفر از حجاج جان خود را از دست دادند و حدود 2 هزار نفر مجروح شدند.

در این حادثه تا کنون ۱۴۴ زائر ایرانی کشته، ۸۵ نفر مجروح و ۳۲۳ نفر هم مفقود شده که به کاروان ها بازنگشته اند.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.