برنامه «سفرها و نظرها» به صورت نمایشی نگاه غربیان به ایران را می‌سنجد، اینکه نگاه آنها اغلب مثبت بوده است.

سعید سلیمانی تهیه کننده رادیو در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه جدید خود گفت: برنامه «سفرها و نظرها» که از مهر ماه پخش آن را شروع کرده‌ایم به صورت نمایشی سفرنامه‌ها را بررسی می‌کند.

وی افزود: سفرنامه در ایران قدمتی 800 ساله دارد و ما سعی داریم در این برنامه‌ها نگاه غربیان به ایران را بسنجیم اینکه نگاه آنان در سفر به ایران چگونه بوده است اغلب آنها نگاه مثبتی به ایران داشتند و تعریف کرده‌اند. با حضور مهدی صباغی بخشی از سفرنامه‌های اروپایی‌ها را روایت می‌کنیم و بازیگران دیگری اضافه می‌شوند. سفرها و نظرها کاری از گروه تاریخ و دفاع مقدس با نویسندگی و اجرای علی پیری طهران‌بند چهارشنبه‌ها ساعت 21:45 دقیقه از رادیو پخش می‌شود.

سلیمانی در خصوص برنامه «سیر در تاریخ معاصر» اظهار داشت: در این برنامه اوضاع سیاسی – اجتماعی اقتصادی را در زمان پهلوی بررسی می‌کنیم. اولین برنامه‌های مهر ماه قرار است به موضوع «اشغال ایران توسط متفقین» بپردازیم. این برنامه به کارشناسی دکتر جواد منصوری و اجرای علی طهران‌بند پنج‌شنبه‌ها ساعت 12 پخش می‌شود.

سلیمانی در پایان درباره «تقویم تاریخ» خاطرنشان کرد: این برنامه 33 سال است که هر روز ساعت 6:20 از رادیو ایران پخش می‌شود یکی از وظایف مهم این برنامه یادآوری اتفاقات مهم تاریخ در هر زمینه‌های فرهنگی،‌ رخدادهای مهم تاریخی، همچنین قرارداد مهم بسته شده در تاریخ‌های شمسی، قمری و میلادی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار