رمزگشایی از زبان بدن اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل

نحوه رفتار و زبان بدن "باراک اوباما" در نشست سه روزه مجمع عمومی سازمان ملل می‌تواند نشان‌دهنده روابط خارجی آمریکا با کشورهای جهان باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز؛ نگاه کارشناسان و تحلیلگران عرصه سیاسی به سه روز برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دوخته شده است. نحوه رفتار و زبان بدن "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، با سران کشورهای جهان می‌تواند نشان دهنده آینده سیاست خارجی واشینگتن باشد. باید دید کدامیک از رهبران سیاسی جهان برای دست دادن پیشقدم می‌شود. کدامیک دعوت آمریکا برای دیدار را می‌پذیرد و کدام مقام ارشد سیاسی  از سوی "اوباما" دعوت به گفتگو نمی‌شود.

تعدادی از سران سیاسی مانند ونزوئلا، مصر، زیمباوه و اوگاندا هستند که اوباما تمایلی به دیدار با آنها ندارد. کوبا به تازگی روابط خود را با آمریکا از سرگرفته‌ است و هرچند سابق بر این اوباما از رویارویی با سران آن پرهیز می‌کرد؛ اما حالا مایل به دیدار و گفتگو با آنها است. اوباما به تازگی با سران رژیم صهیونیستی دچار اختلاف نظر شده است؛ اما به خوبی از اهمیت حفظ روابط دیپلماتیک با آن آگاه است. برخی سران سیاسی مانند ایران هستند که از رویارویی با اوباما پرهیز می‌کنند و او نیز  همین روش را در پیش می‌گیرد. 

اوباما در چند اجلاس مجمع عمومی پیشین که شخصا حضور داشت با چند رهبر سیاسی جهان به شکل معمول و همیشگی دیدار می‌کرد. او اغلب کشورهای آسیایی و اروپای شرقی را نادیده می‌گیرد؛ اما به دلیل اهمیت اقتصادی روسیه و چین، ناچار به دیدار و گفتگو با سران این کشورها است. نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سال جاری برای اوباما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. او باید نحوه سیاست خارجی آمریکا در مدت کوتاه باقیمانده از حضورش در کاخ سفید را به شکلی مناسب ساماندهی کند زیرا چگونگی تعامل واشینگتن با جهان خارج می‌تواند دیدگاه مثبتی از عملکرد دموکرات‌ها در ذهن شهروندان آمریکایی بوجود آورد و راه برای رای آوردن نامزد بعدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هموار شود.

چالش‌های متعددی در جهان امروز وجود دارد که اوباما مایل به ایفای نقش پر‌رنگ در آنها است. زورآزمایی با چین و روسیه، نگرانی کشورهای عرب درباره توافق هسته‌ای ایران، بحران مهاجرت در اروپا، استمرار ناآرامی‌ها در اوکراین، قراردادهای ناتمام اقتصادی با کشورهای آسیایی، جنگ و درگیری در خاورمیانه و... مهمترین این چالش‌ها هستند. 

اوباما تاکنون دیدار با "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، "نارندرا مودی،" نخست وزیر هند، "رائول کاسترو،" رهبر کوبا و "نورسلطان نظربایوف،" رئیس‌جمهور قزاقستان  را در حاشیه برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل قطعی کرده است. ممکن است دیدارهای دیگری نیز به برنامه رئیس‌جمهور آمریکا اضافه شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۴
چرا آسیایی ها و اروپای شرقی را نادیده می گیرد؟؟؟؟؟
آخرین اخبار