رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به تدوین برنامه ۵ ساله و طرح آمایش این دانشگاه گفت: طرح آمایش آموزش عالی دانشگاه آزاد را به زودی به هیأت امنا و شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در مراسم گرامیداشت آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها ضمن تسلیت به تمام مسلمانان به‌خصوص مردم ایران و خانواده‌های داغدار حادثه منا، گفت: حال خانواده‌های حادثه منا بی‌شباهت به خانواده‌هایی نیست که عزیزانشان را راهی دفاع مقدس کرده بودند و شاید تقارن حادثه منا با هفته گرامیداشت دفاع مقدس یادآوری به حافظه تاریخی ما باشد که به یاد بیاوریم با از جان‌گذشتگی مردم و صلابت رهبری به این روزها رسیده‌ایم.

وی افزود: البته سخن گفتن از دفاع مقدس در برابر فرمانده پیروز جنگ (آیت‌الله هاشمی رفسنجانی) کار سختی است، باید بگویم که دانشگاه‌ آزاد بیش از 220 هزار دانشجو از خانواده‌های شاهد و ایثارگر دارد.

میرزاده با بیان اینکه دوران دفاع مقدس، دوران طلایی تاریخ انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود، گفت: آنچه که دفاع مقدس مردم ایران را از جنگ‌های دیگر جهان متمایز می‌کند، این است که دفاع مقدس ما تنها دفاع از سرزمین نبود، بلکه دفاع از عقیده بود، آن روزها همه مردم همت کردند و با رهبری معنوی امام خمینی(ره) دشمن متجاوز را از خاک وطن بیرون راندند.

وی با بیان اینکه آن روزها بحث ماهیت وجودی ایران مطرح بود، اظهار داشت: در آن روزها آینده‌ ایران به سازندگی نیاز داشت و یکی از کسانی که مصداق سازندگی بود، فرمانده عالی جنگ بود، به‌طوری‌که وجه مشترک موفقیت دانشگاه آزاد و پیروزی در دفاع مقدس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است.

وی ادامه داد: سنگ بنای آینده علمی ایران از طریق راه‌اندازی یک دانشگاه تمام‌مردمی که با تدبیر امام خمینی(ره) و هاشمی رفسنجانی گذاشته شد، به‌طوری‌که تدبیر آن روز با همت مدیران دانشگاه به‌خصوص عبدالله جاسبی سبب شد تا امروز بیش از 20 میلیون مترمربع فضای مسقف و غیرمسقف به مجموعه آموزش عالی کشور اضافه شود.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: امروز دانشگاه آزاد بیش از 70 هزار عضو هیأت علمی دارد و 11 هزار کارگاه و آزمایشگاه دانشگاهی به شکل شبکه‌ای برای دانشجویان این دانشگاه خدمات آزمایشگاهی ارائه می‌کنند، دانشگاه آزاد بیش از 177 مسجد و 80 یادمان شهدا احداث کرده است.

میرزاده با بیان اینکه 56 درصد تحصیلات تکمیلی کشور در دست پرچمدار تحصیلات تکمیلی ایران، یعنی دانشگاه آزاد است، گفت: امیدواریم تا پایان سال 94 به هدف مقرر در برنامه چشم‌انداز 1404 از نظر تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی برسیم، در حال حاضر 500 هزار نفر در مقطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه تحصیل می‌کنند که امیدواریم تا پایان امسال به هدف برنامه، یعنی 30 درصد دانشجویان برسیم، درحالی که کل کشور هنوز به 15 درصد نرسیده است.

وی دانشگاه آزاد را یکی از مهم‌ترین یادگاران دفاع مقدس برشمرد و گفت: اگر بخواهیم 10 دستاورد بزرگ نظام جمهوری اسلامی را عنوان کنیم، نخستین دستاورد، دانشگاه آزاد است؛ زیر این دانشگاه نه تنها بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان، بلکه مردمی‌ترین دانشگاه هم هست، دانشگاه آزاد مظهر جهاد و تلاش مردم ایران در عرصه علم و پژوهش است.

میرزاده گفت: طرح همایش دانشگاه آزاد را به زودی به هیأت امنای مرکزی دانشگاه و شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم می‌کنیم، برنامه 5 ساله ما نیز تدوین شده که آن را هم در اجلاس مدیران دانشگاه آزاد تشریح می‌کنیم.

وی افزود: کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه دانشجویان، اصلاح هرم هیأت علمی و توسعه همکاری بین‌المللی از رئوس برنامه‌های دانشگاه آزاد است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار