قالیباف گفت: بخش عمده صنعتی کشور همه به دهه 60 برمی‌گردد و مدیون 8 سال جنگ دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران امروز در مراسم بزرگداشت شهیدان دفاع مقدس در دانشگاه امیرکبیر با اشاره به مسائلی که در دوران دفاع مقدس انجام شد، گفت: در دوران دفاع مقدس برای عزیزانی که شرایط سنی آنها اقتضا نمی‌کرد،‌ بیشتر روایت و شنیده‌های جنگ را می‌دیدند و کمتر در آن بخش عقلانی جنگ بحث شده است.

وی با بیان اینکه در میدان جنگ از حق از باطل تاکید می‌کردند، بیان کرد: قبل از ورود به میدان جنگ باید خداشناسی و خودشناسی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم اگر نبرد یا خونریزی اتفاق می‌افتاد مبنا بر مبنای الهی نبود. یکی از مبناهای عمیق در دوران دفاع مقدس جنگیدن سلبی‌ها بود.

دکتر قالیباف بیان کرد: اساسا برای رفع ظلم جنگیدیم نه برای دفع ظلم. وقتی از جنگ‌های بین‌المللی رد می‌شویم مبانی کاملا متفاوت می‌شود این هم دقیقا عوامل نظامی داشت هم مبنای اندیشه‌ای داشت.

وی عنوان کرد: قطعنامه 598 که در سال 68 را پذیرفتیم صلح آن آتش بس شد ولی صدام نپذیرفت و جنگ را ادامه داد و 33 روز با ما جنگید ما در حقیقت باید بدرستی با ظلم مبارزه کنیم. اساس جنگیدن فقر و غنا باید باشد.

وی خاطرنشان کرد: 8 سال جنگ دفاع مقدس ثمره‌اش این شد که پیشرفت‌های خود را مدیون آن باشیم. بخش عمده صنعتی کشور همه به دهه 60 برمی‌گردد و رشد پیدا کرده است.

روحیه ایستادگی در شرایط سخت آنجا بود، عزت امروز ما سر و سامان دادن به کار اقتصادی کشور است. امروز عزت پیدا کردن در عرصه مسائل فرهنگی است و ما مسئولین با ده‌ها دلیل منطقی می توانیم بگوییم و آنها بپذیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.