هشتمین اجلاس رشد و توسعه شهری و حفاظت در بافت های تاریخی در حوزه اوراسیا با شرکت 35 نفر از اساتید برجسته معماری جهانی و ایرانی در همدان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان در جمع خبرنگاران به مناسبت برگزاری این اجلاس گفت: این اجلاس برای نخستین بار در کشور برگزار می شود که دانشگاه بوعلی سینا همدان از 29 شهریور تا هشتم مهر و در دانشگاه علم و صنعت تهران 10 و 11 مهر برگزار می شود.

ریحان سروش مقدم از عملیاتی شدن برنامه های این اجلاس در کمیته های فنی و اجرایی استان برای اصلاح ، احیا و بازسازی بافت های تاریخی همدان خبر داد و اظهار داشت: برای میزبانی از این اجلاس شهرهای همدان، تبریز ، یزد، اصفهان و شیراز اعلام آمادگی کرده بودند که با پیگیری های ما و با توجه به بافت تاریخی و بناهای دوره های مختلف همدان به عنوان این میزبان انتخاب شد.

 وی با اشاره به اینکه این اجلاس پیش از میزبانی همدان در کشور های ترکیه، ازبکستان، ارمنستان، روسیه و چین هم برگزار شده است اظهار داشت: امسال برای نخستین بار این اجلاس از اجلاس کشور های حوزه جاده ابریشم به شکل منطقه ای اوراسیا در آمده است.

 وی ادامه داد: در این اجلاس اساتید دانشگاه های چین، ژاپن، بلژیک و ایران در حوزه های تجارت جهانی با بافت های تاریخی و حفاظت از آنها، مرمت و احیای بافت های تاریخی، زیر ساخت های شهرهای تاریخی ایران، نقش مشارکت  نهادها و سازمانهای کشور در مقوله حفاظت، توانمند سازی و ایمن سازی اجتماعی شهرهای تاریخی ایران، هویت در شهرهای جدید و آشنایی با روش های نوسازی سکونتگاه ها به  تحقیق می پردازند و مشکلات همدان را با رویکرد توسعه و ثبت جهانی شدن بافت فرسوده آن بررسی می کنند.

انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.