رئیس‌جمهور نیجریه از دولت عربستان خواست عامل بروز فاجعه منا را شناسایی و مشکلات حج امسال را برطرف کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین نیجریه؛ مشاور ویژه "محمدو بوهاری،" رئیس‌جمهور نیجریه، در بیانیه‌ای ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های قربانیان فاجعه منا، از دولت سعودی خواست تا مشکلات حج امسال را شناسایی و برطرف کند. وی تاسف عمیق رئیس جمهور را نسبت به فاجعه منا که در آن صدها حاجی از جمله چندین نیجریه‌ای جان خود را از دست دادند، ابراز کرد.

بوهاری معتقد است حادثه منا فقط به کشورهایی که قربانیانی داشتند مربوط نمی‌شود؛ بلکه سراسر جهان اسلام را در بر می‌گیرد.

دولت سعودی با ارسال یادداشتی به رئیس‌جمهور نیجریه بر تداوم تحقیقات درباره این فاجعه تاکید کرده است. با این وجود بوهاری از "ملک سلمان،" پادشاه عربستان، خواست تا با انجام اقداماتی جامع از بروز وقایعی مشابه خودداری کند.

شیخ "ابراهیم الزاکزاکی،" رهبر جنبش اسلامی در نیجریه نیز تاکید کرد مدیریت مراسم حج باید به کشورهای مسلمان جهان محول شود. وی در این باره گفت: اقدامی نسنجیده منجر به هجوم جمعیت و کشته شدن صدها حاجی شد، این موضوع حاکی از آن است که دولت ریاض نباید به تنهایی این مکان مقدس را اداره کند. 

رهبر جنبش اسلامی نیجریه مقامات عربستان سعودی را مقصر تراژدی رخ داده در منا دانست و گفت، از حالا به بعد پادشاهی عربستان باید به دیگر کشورهای مسلمان جهان اجازه دهد در مدیریت این مکان مقدس مشارکت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار