خانواده ها تهیه روزانه 2 میان وعده سالم برای دانش آموزان را فراموش نکنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهداي گمنام با تاکید بر اهمیت تغذیه دانش آموزان در افزایش ضریب هوشی آنان، گفت: خانواده ها تهیه روزانه 2میان وعده سالم برای دانش آموزان را فراموش نکنند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ مژده جانفشان افزود: تغذيه نامناسب در سال‌هاي نخست زندگي هر فرد در رشد و سطح موفقيت در دوران تحصیل، جامعه و ميزان بهره‌وري در مشاغلي كه به عهده مي‌گيرد، موثر است.

وی در خصوص موضوع غذا و اهميت تغذيه سالم در افزايش ضريب هوشي، اظهار کرد: كودكان و دانش آموزان هنوز به الگوهاي مشخص تغذيه دست نيافته اند و اين موضوع وظيفه والدين را سنگين تر مي كند، تحقيقات اخير نيز نشان مي دهد كه تغذيه سالم هوش كودكان را افزايش مي دهد، مصرف خوراكي هايی مانند چيپس، شكلات و كيك مي تواند به هوش كودكان آسيب بزند و كودكاني كه در سن سه سالگي به طور عمده از خوراكي هاي فرآوري شده تغذيه می کنند، در هشت و نيم سالگي از ضريب هوشي پايين تري نسبت به كودكان ديگر برخوردار هستند.

مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهداي گمنام با بیان اینکه عادت هاي غذايي در سنين پايين ممكن است نتايج منفي طولاني مدت داشته باشند، تصریح کرد: دانش‌آموزان به سه وعده غذايي اصلي و دو ميان‌ وعده در طول روز نياز دارند و بايد از تمام گروه‌هاي غذايي شامل شير و لبنيات، گوشت و حبوبات، سبزيجات، ميوه‌ جات و نان و غلات مصرف كنند، چرا که تعادل و تنوع غذايي در اين سنين اهمیت بالایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: صبحانه نقش بسيار موثري در سلامت جسمي و فكري دانش‌آموزان دارد، دانش‌آموزاني كه صبحانه نمي‌خورند، كم‌دقت، خسته و بي‌حوصله‌اند و نمي‌توانند كمبود انرژي، ويتامين‌ها و املاح معدني را با خوردن وعده‌هاي غذايي ديگر جبران كنند، نخوردن صبحانه باعث پايين آمدن قندخون و کاهش توانايي لازم براي يادگيري مطالب در مدرسه می شود.

جانفشان با تاكيد بر اهمیت ميان ‌وعده‌ هاي مناسب و مغذي در ساعات نزديك ظهر گفت: كودك ممكن است در این ساعات گرسنه شود و اين گرسنگي، نشستن سر كلاس را براي او غير قابل تحمل‌ مي‌كند.

انتهای پیام/ی


برچسب ها: تهیه ، روزانه ، وعده ، سالم ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.