عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران بیان کرد: اجرای طرح شناسنامه دار شدن زعفران اطمینان خاطری از محصول سالم به مصرف کنندگان می‌دهد.

علی حسینی عضوهیات رئیسه شورای ملی زغفران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص صادرات ساقه‌های زعفران اظهار داشت: متاسفانه از سال‌های گذشته تا کنون این پدیده شوم برای این گیاه ارزشمند اتفاق می‌افتد به گونه‌ای که سودجویان با رنگ کردن ساقه‌های زعفران اقدام به صادرات غیر قانونی و عرضه محصول در بازارهای داخلی می‌کند در حالی‌ که مصرف کنندگان باید زعفران را از فروشگاه‌ها و منابع معتبر خریداری کنند و صرفا به دنبال ارزان خریدن محصول نباشند.

وی افزود: درواقع سازمان‌ها و تشکل ها باید هشدارهای لازم را به مصرف کنندگان درخصوص این محصول گران‌بها داشته باشند زیرا کشور ما پرچم دار تولید زعفران در دنیا است و از طرفی اطلاع رسانی مرتب و منظم از راه‌های تقلب به افراد داده شود تا متقلبان نتوانند سوء‌استفاده خود را ادامه دهند .

حسینی در ادامه بیان کرد:شورای ملی زعفران از هفت سال گذشته طرح شناسنامه دار کردن زعفران را به صورت پایلوت در استان‌های خراسان رضوی وجنوبی اجرا کرده اما ادامه این کار نیازمند حمایت و هماهنگی‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت جهاد باید بودجه لازم را دراختیار نهادها قرار دهد تا این طرح در همه استان‌ها عملیاتی شود زیرا اجرای این طرح می‌تواند اطمینان خاطری به مصرف کنندگان از عرضه محصول سالم دهد.

عضو هیات رئیسه شورای ملی زغفران گفت: بنابر قانون و مقررات و استانداردهای اجباری صادرات محصول زعفران بدون هیچ ناخالصی صورت می‌گیرد و درحالی که زعفران تقلبی تنها از طریق مبادی غیر رسمی صادر می‌شود.

حسینی تصریح کرد: در واقع سودجویان با عرضه زعفران به نرخ غیر واقعی بازار را متلاطم می‌کند و چنانچه درصد زعفران تقلبی دربازار معلوم نیست اما معتقدیم که تقلب هرچند کم نباید در کشور صورت گیرد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار