مجموعه اصفهان سیتی سنتر عصر امروز میزبان اختتامیه جشنواره عکسی با موضوع تشییع پیکرهای پاک شهدای غواص در اصفهان بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مجموعه سیتی سنتر اصفهان عصر امروز میزبان اختتامیه جشنواره عکسی با موضوع تشییع پیکرهای پاک شهدای غواص در اصفهان بود.
 
سردار کریمی در این گردهمایی با اشاره به 8 سال دفاع مقدس گفت: فقه ما جنگ‌طلب نیست و هیچ‌گاه مگر برای دفاع، جنگ را خوب نمی‌دانیم اما در 8 سال دفاع مقدس، بسیاری از زیبایی‌ها متبلور شد.
 
رئیس بنیاد شهید استان اصفهان با مقایسه زیبایی‌های روز عاشورا و جنگ تحمیلی گفت: حضرت علی‌اکبر (ع) در هنگام رفتن به میدان نبرد رجزی می‌خواند که قسمتی آن به این شرح است «این نیم روز نبرد در عاشورا باعث شد گنج‌های پنهانی آشکار شوند»که دیدیم آشکار شد و اثرات آن هنوز ادامه دارد؛ چون در عاشورا مرد از نامرد شناخته شد، برادری اثبات شد، نقش در جامعه الی‌الابد تثبیت شد و در دفاع مقدس نیز شبیه آن را بسیار دیدیم.
 
کریمی ایثار را بهترین گنج آشکارشده دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: ایثار انقلاب ما را حفظ کرده و ان‌شاالله حفظ خواهد کرد؛ یکی زایش‌های ایمان و عقل تولید هنر است و به‌زعم امام (ره) شهادت یک هنر است، کاری که شما نیز در اینجا کردید هنری است که در راه صواب به کار گرفته‌شده و از ایمان صواب نشأت‌گرفته است.
 
این ایثارگر جنگ تحمیلی در ادامه افزود: هنر پل ارتباط نسل‌ها است و اگر این ارتباط نباشد دچار بحران هویت می‌شویم؛ هویت ما 175 شهید غواص است.
 
وی در پایان با ذکر این خاطره صحبت‌های خود را خاتمه داد: بنده 2 سال پایانی جنگ در اسارت غیررسمی رژیم بعثی و دریکی از بیمارستان‌های بغداد بودم که عکس یک عکاس عرب از بنده و چاپ آن در روزنامه‌ای کویتی موجب اطلاع پلیس بین‌الملل ایران و آزاد شدن من شد.
 
گفتنی است؛ این گردهمایی با تقدیر از خالقان آثار برتر پایان یافت.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.