تیم ملی بسکتبال کشورمان ششمین دیدار خود را در جام ملت‌های آسیا با پیروزی برابر تیم شگفتی‌ساز مرحله نخست به پایان رساند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دیدار تیم‌های بسکتبال ایران و فلسطین از گروه E  رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ساعت 5 صبح امروز در سالن سوشال ورک چانگشای چین آغاز شد. مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی بازیکنان استارتر ایران در این دیدار بودند.
 
دیدار برای ایران با پرتاب سه امتیازی موفق حامد آفاق آغاز شد و در پی آن مهدی کامرانی هم با یک لی آپ از مدافعان حریف فول گل گرفت تا ایران 6 بر صفر از حریف پیش بیفتد اما جمال ابوشماله، بازیکن سه ملیتی فلسطین ابتدا یک سه امتیازی زد و بعد نوبت عماد فحوش رسید تا با دوجامپ بال را درون سبد ایران جای دهد و برتری خیلی راحت به فلسطین برسد. تیم ایران که در این بازی مصمم به نظر می‌رسید بلافاصله با حامد حدادی برتری را از حریف پس گرفت.

دقیقه‌ای بعد نوبت به سانی ساکاکیانی، سنتر موفق فلسطین رسید تا با یک سه امتیازی 10 بر 8 تیمش را پیش بیاندازد اما کار خوب کامرانی و ساهاکیان 4 امتیاز پیاپی برای ایران در پی داشت. پس از این صحنه حسن‌زاده جانشین اوشین در میدان شد. همچنین جواد داوری و سجاد مشایخی هم جانشین حامد آفاق و مهدی کامرانی شدند. دقیقه‌ای بعد جمشیدی هم جای صمد را در میدان گرفت. دفاع ایران در کوارتر نخست بازهم دقایقی آسیب‌پذیر نشان داد اما به هر ترتیب تیم ایران در کوارتر نخست به برتری نزدیک 17 بر 14 رسید.


اوج‌گیری ایران
با آغاز کوارتر دوم، اصغر کاردوست هم بالاخره جانشین حدادی شد که یک کوارتر تمام برای ایران در میدان حضور داشت. امتیازگیری ایران در وقت دوم با پرتاب سه امتیازی داوری آغاز شد. تغییر دیگر ایران حضور سعید داورپناه به جای جمشیدی بود. فلسطینی‌ها هم پاپس نگذاشتند و با فول گولی که سنتر این تیم از داوری گرفت، بائرمن نخستین وقت استراحت ایران را در امتیاز 20 بر 18 درخواست کرد.

حضور بهنام یخچالی هم برای تیم کشورمان خوش یمن بود و با حضور او در میدان ایران 24 بر 18 پیش افتاد. در ادامه تیم کشورمان سعی داشت فاصله امتیازی خود را با حریف زیاد کند و تا حدودی هم موفق بود تا با برتری 31 بر 20 حاشیه امنیت خوبی ایجاد شود. به این ترتیب جری لین، سرمربی فلسطین از وقت استراحت خود استفاده کرد. پرتاب سه امتیازی ساهکایان و بلافاصله توپ ربایی کامرانی ولی آپ این بازیکن حساب کار را 36 بر 20 کرد.

پرتاب سه امتیازی بهنام یخچالی و ثبت نتیجه 39 بر 20 روی اسکوربورد، کادرفنی فلسطین را مجبور کرد در فاصله کمی از وقت دوم استراحت خود استفاده کند اما در بازگشت دو تیم به زمین بازهم ایران امتیاز گرفت و کار خوب ساهاکیان نتیجه را 41 بر 20 کرد و با ناکام ماندن حریف در حمله، حدادی دو امتیاز پایانی این کوارتر را هم به نام ایران ثبت کرد تا شاگردان بائرمن با کسب برتری 26 بر 6 در کوارتر دوم، در مجموع بابرتری 43 بر 20 نیمه نخست را به سود خود تمام کنند.

حسن شروع کوارتر سوم، پرتاب سه امتیازی مهدی کامرانی بود و بلافاصله ایران با یک دفاع خوب با حدادی امتیازات خود را به 48 رساند. سنتر ایران که انگار تازه موتورش در این مسابقات روشن شده بود، یک فول گل هم از حریف گرفت تا ایران 51 بر 20 از فلسطین پیش بیفتد. بالاخره فلسطین هم پس از مدت‌ها با خطای حدادی روی ابوشماله و دو پرتاب آزاد این بازیکن امتیاز کسب کرد. کار خوب بازیکنان ایران در دفاع و حمله به فاصله دو دقیقه و سی ثانیه به پایان کوارتر سوم حساب کار را 63 بر 23 به سود تیم کشورمان رقم زد تا فاصله شاگردان بائرمن با حریف به 40 امتیاز برسد. تیم ایران به بازی خوب خود در 10 دقیقه سوم ادامه داد تا با دو پرتاب آزاد داوری، 28 بر 11 این کوارتر را به سود خود تمام کند و در مجموع با برتری 71 بر 31 از حریف پیش بیفتد.

در کوارتر پایانی و با خسته شدن بازیکنان اصلی فلسطین مانند ابوشماله و سکاکیانی، کار ایران راحت‌تر شد. در این کوارتر هم کاردوست سنتر اصلی ایران بود. فلسطین خیلی زود در این زمان 5 خطائه شد. یک اشتباه از کامرانی و لو دادن توپ باعث شد سانی ساکاکیانی اولین و آخرین اسلم‌دانک تیمش را درون سبد ایران بفرستد. تیم ایران حتی می‌توانست با حملات بیشتر حریف را سه رقمی کند اما بازیکنان کشورمان در کوارتر پایانی بیشتر سعی در اداره بازی داشتند و با انجام یک بازی منطقی که بعضاً حرکات نمایشی هم چاشنی آن می‌شد، روحیه بالای خود را نشان دادند. پرتاب سه امتیازی زیبای داورپناه در فاصله کمتر از دو دقیقه به پایان کار امتیاز ایران را به 90 در مقابل 46 امتیاز حریف رساند. در دقیقه پایانی ایران فاصله را بیشتر کرد و در پایان با برتری 23 بر 14 در 10 دقیقه پایانی، این مسابقه را 94 بر 48 به سود خود تمام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار