سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان معتقد است نباید شکست امروز تیم ملی را ملاک کار بائرمن و تیمش بدانیم.

حماد سامری در گفت وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: شاید شکست ما برابر فیلپین دور از انتظار بود اما نکته خوب این است که شکست ما در مرحله گروه  اتفاق افتاد نه در مراحل حذفی. هنوز فرصت داریم اشتباهات‌مان را جبران و از مقام قهرمانی خود دفاع کنیم. 

سامری با انتقاد از برخی اظهار نظرها درباره تیم ملی بسکتبال در فضای مجازی، گفت: من پس از بازی شبکه‌های اینترنتی مختلفی را دیدم و متوجه سیل انتقادات از عملکرد ملی‌پوشان شدم. ما نباید با یک باخت همه چیز را تمام شده بپنداریم و از تیم ملی انتقاد کنیم. ما به فیلیپین باختیم اما این دلیل نمی‌شود سر بچه‌های تیم ملی را ببریم! 

سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان شکست ایران را اتفاقی دانست و افزود: باید همه کمک کنیم تا تیم ایران این شکست نابهنگام را فراموش کند و با روحیه به مصاف فلسطین برود. ما پس از بازی‌های جام جهانی مهلت زیادی برای انتقاد داریم اما حالا زمان این کار نیست. 

وی ادامه داد: از زمانی که بائرمن آمده روی کارهای دفاعی متمرکز شدیم. در حالی که فیلیپینی‌ها سالهاست این کار را آغاز کرده‌اند.  مسلم است که آنها بهتر از ما در دفاع باشند، چون وقت بیشتری صرف این کار کرده‌اند. فیلپین ظرفیت بسکتبالی پایینی دارد اما برنامه‌ریزی بلندمدتی دارد. درست برعکس ما که ظرفیت بالایی داریم اما تا کنون برنامه‌ریزی بلندمدتی نداشته‌ایم. بازیکنان ما بهترین‌های آسیا هستند اما زمان می‌خواهد تا آنها خود را با تفکرات مربی وفق دهند. البته دنبال توجیه نیستیم. ما باید از این شکست درس بگیریم. البته هنوز زمان انتقاد از تیم ملی فرا نرسیده است. 

سامری درباره تیم فیلیپین توضیح داد: این تیم دو بازیکن تبعه دارد که 50 امتیاز برای این تیم کسب 
کردند. آندری بلچ در سطح بالایی بسکتبال بازی می‌کند. به هرحال مسئولان تیم و کادر فنی باید ریکاوری خوبی داشته باشند. بازیکنان خوب و باشخصیتی در تیم ایران حضور دارند. هرچند ما توپ‌های زیادی را زیر حلقه حریف از دست دادیم اما این موضوع نباید باعث نگرانی شود و سرمربی و دیگر اعضا کادرفنی به خوبی می‌توانند ضعف‌های ایران را پوشش دهند. 

کارشناس بسکتبال کشورمان درباره به میدان نرفتن اصغر کاردوست به عنوان بک‌آپ حامد حدادی گفت: مربی تمام شرایط  اردو را درک می‌کند و از نقطه نظرات دیگران هم استفاده می‌کند. به یقین هیچ‌کس به اندازه بائرمن دوست نداشت تیم ایران امروز برنده شود و ما باید به نقطه نظرات بائرمن بگذاریم و برای قضاوت درباره عملکرد او تا آخر بازی‌ها صبر کنیم. 

وی نداشتن تمرکز را بزرگترین مشکل تیم ایران دانست و افزود: کادر فنی دلیل این موضوع را بهتر می‌داند. درباره زمان بازی‌ها هم باید گفت بچه‌ها به این ساعت‌ها ندارند. تیم‌های پرتماشاگر غالباً زمان‌ها بهتری بازی می‌کنند. به یقین این موضوع روی عملکرد بازیکنان ایران تاثیرگذار بود و ما می‌توانستیم در کوارتر چهارم این موضوع را به خوبی در بازی ملی‌پوشان کشورمان ببینیم. امیدوارم مسئولان تیم ملی در دوره‌های بعدی برای این مشکل، چاره‌ای بیاندیشند. 

سامری درباره تیم فلسطین، حریف فردای ایران توضیح داد: اگر کادر فنی بتواند روحیه تیم را ریکاوری کند و تمرکز به اردوی ملی‌پوشان بازگردد، کار سختی مقابل فلسطین نداریم. امروز حریف قدری مقابل ما قرار گرفت و شوک خوبی به بچه‌ها وارد آورد تا به خودشان بیایند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار