با عاملان تخریب بقعه امامزاده حمزه بن علی (ع) بلداجی در استان چهارمحال و بختیاری برخورد قانونی می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازشهرکرد؛مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در نشست انجمن میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری گفت: با عاملان تخریب بقعه امامزاده حمزه بن علی (ع) بلداجی در شهرستان بروجن، بر اساس شکایت اداره کل میراث فرهنگی استان برخورد قانونی می شود.

سید رحمت الله رئوف حنان، با بیان اینکه تعرض به آثار تاریخی در هر نقطه از کشور قابل پیگیری در مراجع قضایی است افزود: قوه قضائیه، محاکم خاص رسیدگی به این جرائم را تشکیل داده است.

دبیر انجمن های میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: بر اساس قانون مجازات اسلامی و ماده 558 قانون تعزیرات، هر کس، تمامی و یا قسمتی از بناها، اماکن و محوطه های تاریخی، فرهنگی و مذهبی را تخریب و یا به آن خسارت وارد کند، علاوه بر جبران خسارت، به یک تا 10 سال حبس محکوم می شود.

بقعه متبرکه حضرت امامزاده حمزه بن علی از نوادگان حضرت امام سجاد (علیه السلام) در مجاورت شهر بلداجی،  ٣٥ كیلومتری شهر بروجن و ٥٠ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری در بالای تپه ای مرتفع قرار گرفته و در اطراف آن دشتی وسیع گسترده است که به دلیل موقعیت طبیعی، آب و هوای مطبوع و نزدیکی به تالاب بین المللی چغاخور، از مهمترین جاذبه های تاریخی، مذهبی و گردشگری استان و منطقه به شمار می رود.

بنای تاریخی این بقعه، مربوط به دوره تیموریان تا دوره قاجار، در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۸۲ با شمارهٔ ۸۲۲۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

این اثر تاریخی 19 اردیبهشت ماه امسال به وسیله یک دستگاه لودر، تخریب و خاکبرداری شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.