بانک جهانی در خصوص پیامدهای خطرناک تشدید تنش ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطین هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، بانک جهانی اعلام کرد اگر اوضاع اقتصادی و اجتماعی کنونی میان رژیم صهیونیستی و فلسطین ادامه یابد، پیامدهای خطرناکی را به همراه خواهد داشت. مقامات بانک جهانی اظهار داشتند اگر این شرایط ادامه یابد، به ناآرامی های سیاسی و اجتماعی منجر خواهد شد. 

به گفته مقامات بانک جهانی، شمار فلسطینی هایی که در نوار غزه ساکن هستند و زیر خط فقر زندگی می کنند به 39 درصد افزایش یافته است. این رقم برای فلسطینی های ساکن در کرانه باختری به 16 درصد رسیده است.

مقامات بانک جهانی اعلام کردند سال جاری میلادی، سومین سال متمادی است که فلسطینی ها با روند رو به رشد فقر مواجه هستند. چرا که کمک های مالی به ویژه به دلیل محاصره ادامه دار نوار غزه کاهش یافته است.

نرخ بیکاری جوانان فلسطینی در نوار غزه نیز از 60 درصد فراتر رفته است. این میزان در نیمه اول سال جاری میلادی در کرانه باختری به 16 درصد کاهش یافته است. سال گذشته نرخ بیکاری در کرانه باختری 18 درصد بود. 

بانک جهانی ابراز امیدواری کرد در صورتی که مقامات رژیم صهیونیستی محدودیت های اقتصادی را کاهش دهند، حتی اگر توافقی میان این رژیم و فلسطینی ها حاصل نشود مردم شرایط بهتری را تجربه خواهند کرد. مقامات بانک جهانی، شکست حصر نوار غزه را عامل بهبود شرایط اقتصادی در این منطقه می دانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار