همزمان با عید سعید غدیر خم، کتابخانه عمومی «مرکز بررسیهای اسلامی» با حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در منطقه پردیسان قم افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ مدیر اجرایی مرکز بررسی‌های اسلامی  افزود: آیین افتتاح این کتابخانه ساعت 16 روز جمعه 10 مهر ماه امسال با سخنرانی آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید و دکتر علی لاریجانی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

خسروشاهی محل برگزاری مراسم مذکور و کتابخانه مرکز بررسی‌های اسلامی را قم، پردیسان، بلوار دانشگاه، بلوار سلمان فارسی، بلوار آزادی، بلوار شهید احمد کوچکی، خیابان شهید رودکی، فرعی اول اعلام کرد.

وی گفت: این کتابخانه دارای ویژگی‌ها و مشخصات و امکاناتی است که می‌توان گفت جوابگوی نیازهای خیل انبوه اهل علم است و می‌تواند نمونه‌هایی از یک مرکز فرهنگی با استانداردهای بین المللی به شمار برود که از جنبه‌های گوناگون نسبت به کامل بودن آن اندیشیده شده و اهتمام لازم به کار گرفته شده است.

مدیر اجرایی مرکز بررسی‌های اسلامی افزود: کتابخانه عمومی «مرکز بررسی‌های اسلامی» در زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع با 4 هزار متر زیربنا در 4 طبقه طراحی شده است.

خسروشاهی گفت: برای تسهیل در امر مطالعه، امکان استفاده از نرم افزارهای اسلامی و آثار بزرگان دینی به وسیله شبکه رایانه‌ای در سالنی مجزا در کتابخانه برای مراجعه کنندگان فراهم شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه مؤسس محترم این مجموعه عظیم، آن را به حوزه علمیه و اهل علم اهدا کرده و کتابخانه شخصی خود را هم که مشتمل بر ده‌ها هزار جلد کتاب، نشریه، اسناد تاریخی، عکس و منابع آرشیوی است، برای استفاده عموم وقف کرده است؛ امیدواریم که این عمل از نظر دانشمندان، دانشوران، عالمان و محققان تلقی به قبول شود و با حسن نظر و بذل توجه، با اهدای کتاب‌ها و کتابخانه‌های شخصی، مرکز بررسی‌های اسلامی بتواند خدمتی در خور و مناسب به کتاب دوستان و اصحاب تحقیق و پژوهش حوزه علمیه قم ارائه کند.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.