قائم مقام وزیر نیرو گفت: تعرفه‌های جدید آب نهایتا تا هفته آینده اعلام خواهد شد.

اعلام تعرفه‌های جدید آب تا هفته آیندهبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در جمع خبرنگاران گفت: وزارت نیرو پیشنهادات تعرفه‌های جدید آب را به شورای اقتصاد تحویل داده و این شورا نیز با تغییری بر روی آن ارقام جدید را به تصویب رسانده است.

وی در ادامه اظهار داشت: این ارقام جدید ظرف مدت یک هفته آینده توسط شورای اقتصاد و وزارت نیرو اعلام خواهد شد.

قائم مقام وزیر نیرو اظهار داشت: تغییر قیمت‌ها به صورتی است که تعرفه اقشار پرمصرف جبران‌کننده اقشاری با مصرف کم است.

وی در خصوص میزان کف و سقف این تعرفه‌ها گفت: در خصوص سقف و کف تعرفه آب از جزئیات باخبر نیستم اما با احتمال زیاد تعرفه آب در کف تغییری نخواهد داشت و یا با رشد اندک روبرو می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر کف تعرفه آب مصرفی متفاوت است در حال حاضر یک طبقه تعرفه‌ای تا مصرف 10 مترمکعب و یک طبقه مصرف دیگر تا 20 مترمکعب داریم که در تعرفه‌های جدید افزایش قیمت برای مصرفی تا 20 مترمکعب خواهد بود.

محمودی تصریح کرد: پیشنهاد ما بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها افزایش 20 درصدی بوده که به طور قطع شورای اقتصاد این میزان را تعدیل کرده است.
وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود خلأهای سیاسی برای رفع مشکلات آب گفت: ما در این زمینه با خلأ‌های سیاسی روبرو نبوده از همین رو خواهان ایجاد سهمی در بازارهای خارجی هستیم بر همین اساس وزارت امور خارجه نیز همراه با وزارت نیرو فعالیت می‌کند.

قائم مقام وزیر نیرو در خصوص فعالیت در بازارهای بین‌المللی گفت: فعالیت در این بازارها خواسته بخش خصوصی از ما است همچنین حضور در این بازارها فرصتی را برای صنعت‌گران و صادرکنندگان ما قرار می‌دهد.

محمودی در خصوص احیای دریاچه ارومیه گفت: احیای این دریاچه در دست مدیریتی جداگانه است و این پروژه به عنوان پروژه‌ای خاص و با کمیته‌ای ویژه و منابع مالی جداگانه‌ای از اعتبارات عمومی در حال پیگیری است.

وی در ادامه گفت: باور شخصی من این است که راه‌حل دریاچه ارومیه در اطراف خود دریاچه نهفته و مدیریت منابع آب آن باید مدیریت شود به گونه‌ای که میزان ورود و خروجی آب از این دریاچه به تعادل برسد.

قائم مقام وزیر نیرو در خصوص انتقال آب از تاجیکستان به کشور گفت: انتقال آب از کشورهای دیگر به ایران در حد یک پروژه و ایده بوده که نیازمند مطالعات فنی و اقتصادی و روابط خوب سیاسی بین کشورها است که از هم اکنون نمی‌توان در خصوص آنها صحبت کرد.

محمودی در خصوص انتقال آب از دریای عمان و خلیج‌فارس به فلات مرکزی ایران گفت: اولویت ما این است که از نزدیک‌ترین پایگاه‌ها با در نظر گرفتن تبعات زیست محیطی و موارد اقتصادی انتقال آب را انجام دهیم به طور قطع انتقال آب از دریاهای جنوبی ایران به مناطق دورتر نیازمند حمایت‌های سیاسی- اقتصادی دولت و پذیرفتن تبعات زیست محیطی و هزینه‌های بالای آن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۴
ما که قبض آب و برق و تلفن و گازمون همیشه اخطار قطع داره خدا از این به بعد رو بهمون رحم کنه شوهرم کارمنده و حقوقش به یک میلیون نمی رسه کاش حقوقها هم قد میکشید
Iran (Islamic Republic of)
مهندس شرافت
۲۰:۳۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۴
درحال حاضر آب اشامیدنی در شبکه توزیع در سراسر کشور لتیری 3 ریال می باشد
آخرین اخبار