مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه اظهار داشت: بارندگی‌های سال زراعی گذشته کرمانشاه نسبت به میانگین بلندمدت 28 درصد کاهش داشته است، اما امسال بارش‌های پاییزی زودتر آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانها باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛شاهرخ پارسا با بیان اینکه در سال زراعی که گذشت 344.8 میلی‌متر در استان بارندگی داشتیم، اذعان کرد: اینمیزان نسبت به سال گذشته 25 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 28 درصد کاهش داشت.

وی افزود: با 46 درصد کاهش، بیشترین میزان کاهش بارندگی در استان را نسبت به میانگین بلندمدت داشت و در سال زراعی که گذشت 239 میلی‌متر در شهر کرمانشاه باران بارید، در این مدت پاوه با 606 میلی‌متر و سومار با 137 میلی‌متر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان بارش را در سطح استان داشتند.

پارسا با بیان اینکه گرمترین روز سال گذشته کرمانشاه در مرداد و در سومار بود، گفت: در این روز دمای 49.8 درجه سانتی‌گراد را داشتیم، البتهدر بلندمدت دمای 51 درجه سانتی‌گراد نیز در استان رخ داده ‌است.

وی اضافه کرد: در سال زراعی که گذشت بیشترین تعداد روزهای یخبندان در سطح استان نیز 106 روز و از سنقر و کلیایی گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی استان در خصوص پیش‌بینی وضعیت بارش ها درسال زراعی جاری نیز خاطرنشان کرد: اکنون بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی تنها می‌توان در مورد پاییز نظر داد که در این فصل بارش‌ها در حد نرمال و یا بیشتر خواهد بود.

به گفته پارسا بارندگی‌های پاییز امسال کرمانشاه دو هفته زودتر آغاز می‌شود و بیشترین بارش را نیز در آبان و آذر خواهیم داشت، دمای هوای زمستان امسال نیز به میزان یک درجه از میانگین نرمال گرمتر خواهد بود.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: کرمانشاه ، باران ، دو ، هفته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.