رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درخواست رژیم صهیونیستی را برای مذاکره دو جانبه نپذیرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، محمود عباس – رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین – درخواست رژیم صهیونیستی را برای مذاکره دو جانبه صلح رد کرد. وی در عوض خواستار مذاکراتی شد که در آن قدرت های جهانی نیز حضور داشته باشند. درخواست محمود عباس در حالی اعلام می شود که قرار است وی امروز در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.

محمود عباس اظهار داشت: "از آنجایی که الگوی پیشین مذاکراتِ صلح موثر نبوده، خواستار مشارکت سایر کشورها در گفتگوهای صلح شده است." وی افزود: "اسرائیل سرزمین ما، منابع طبیعی، اقتصاد و حتی زندگی روزانه ما را اشغال کرده است. این رژیم تمامی حقوق ابتدایی فلسطینی ها را نقض کرده است. بنابراین، ما نمی توانیم با رژیمی مذاکره کنیم که تا این اندازه اشغالگر است و تنفر خاصی  نسبت به موجودیت و حقوق فلسطینی ها دارد."

محمود عباس در خصوص اهتزاز پرچم فلسطین در سازمان ملل گفت: "موافقت سازمان ملل با اهتزاز پرچم فلسطین نشان می دهد، عدالت و استقلال سرانجام دست یافتنی است." سخنان محمود عباس و امیدواری وی در خصوص برقراری صلح در حالی بیان می شود که تنش میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی به ویژه در خصوص مسجدالاقصی تشدید شده است.

مشاور ارشد محمود عباس نیز اظهار داشت رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی امشب در سازمان ملل، به تشریح تهاجم و اشغالگری رژیم صهیونیستی و وضع اسفناک فلسطینی ها در اراضی اشغالی می پردازد. 

به باور مشاور ارشد محمود عباس، رژیم صهیونیستی تمامی فرصت ها را برای رسیدن به یک راه حل سیاسی نابود کرده است. وی جامعه بین الملل را نیز به غفلت متهم کرد و اظهار داشت قدرت های جهان تمامی انرژی خود را صرف مبارزه با گروه های تروریستی کرده اند. گروه هایی که دست نشانده همین قدرت ها هستند و هدف از شکل گیری آنها، نابودی اعراب و مسلمانان و ایجاد یک خاورمیانه جدید است.

رهبر جهاد اسلامی فلسطین نیز از محمود عباس خواست در سخنرانی امروز خود پایان "پیمان اسلو" را اعلام کند و به وعده های جامعه بین الملل اعتنایی نکند. وی همچنین از محمود عباس خواست تسلیم فشارهای آمریکا و اتحادیه اروپا نشود و اصرار آنها را برای ورود به مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی نپذیرد.

با وجود اهمیت مذاکرات صلح، باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا -- و مقامات اتحادیه اروپا در سخنرانی خود در سازمان ملل، اشاره ای به روند مذاکرات صلح فلسطین و رژیم صهیونیستی نکردند.

با این وجود، قرار است امروز آمریکا، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و روسیه نشست مشترکی را در خصوص مذاکرات صلح فلسطین و رژیم صهیونیستی در نیویورک برگزار کنند. نتانیاهو – نخست وزیر رژیم صهیونیستی -- نیز قرار است روز پنج شنبه با بانکی مون – دبیر کل سازمان ملل -- و جان کری – وزیر امور خارجه آمریکا – در همین خصوص گفتگو کند.

نتانیاهو روز یک شنبه از محمود عباس خواست به میز مذاکرات بازگردد. وی فلسطینی ها را متهم کرد با مطرح کردن موضوع مسجد الاقصی می کوشند، اعراب را علیه رژیم صهیونیستی متحد کنند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص توافق هسته ای ایران نیز اظهاراتی را مطرح خواهد کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار