همدان؛

محو جاهلیت نوین در جامعه در گرو پیاده سازی پیام های غدیر است

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: اگر محتوای غدیر و مدیریت آن در جامعه به خوبی تبیین می شد دیگر شاهد این همه ظلم و ستم نبودیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حجت‌الاسلام علی دشتکی در آستانه فرا رسیدن عید غدیرخم اظهار داشت: در بعد فرهنگی غدیر اگر اهداف آن در جامعه پیاده می شد امروز عزت، عظمت، استقلال و ظلم ستیزی جهان گیر و جهان شمول می شد.

دشتکی اذعان داشت: اگر می خواهیم گذشته را جبران کنیم، فرهنگ، اقتصاد، سیاست و مسائل اجتماعی جامعه باید برگرفته از محتوای فرهنگ غدیر باشد.

حجت‌الاسلام علی دشتکی تصریح کرد: اگر امروز همه به ریسمان فرهنگ ناب غدیر چنگ بزنیم قطعا می توانیم اهداف والای آن را که مهمترین آن ولایتمداری است در جامعه نهادینه کنیم.

وی اظهار داشت: در مکتب اسلامی صراط مستقیم و راه نجات در ولایتمداری است.

دشتکی تصریح کرد: نقش ولی‌فقیه نقش محوری در جامعه است و برای تحقق غدیر در جامعه باید پیرو ولایت فقیه باشیم.

وی با اشاره به اینکه مسئله غدیر باید در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: نهادینه شدن فرهنگ غدیر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و بر این اساس همه افراد جامعه باید به نوعی تلاش کنند.

این مسئول بیان داشت: امروز متاسفانه شرف در ظلم کردن است و در غدیر به معنای ظلم ستیزی است که باید برای تبیین فرهنگ غدیر از راهبردهای توحید نبوی و علوی استفاده کنیم.

دشتکی افزود: سبک زندگی اسلامی از سوی رهبری حاوی همین رویکردها و راهبردهای فرهنگ غدیر است که باید مورد توجه جامعه قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر سبک زندگی اسلامی مورد توجه قرار گیرد حتی ادیان غیر توحیدی و غیراسلامی هم می توانند از برکات این مکتب بهره مند شوند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های پیش بینی شده این اداره کل در دهه ولایت اشاره و خاطرنشان کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان با ظرفیت ۸ هزارو ۵۰۰ نفری شبکه تبلیغی و اقشار تاثیرگذاربه‌عنوان یک زیرساخت فرهنگی و معنوی در این ایام به تببین و تعمیق باورها در بحث غدیر می پردازد.

حجت‌الاسلام دشتکی، بهره مندی از ظرفیت ۲ هزارو ۲۰۰ نفری هیئات مذهبی در ۱۸۰۰ مسجد و ۳۰۰ موسسه قرآنی و همچنین شورای فرهنگی محلات با بسیج کردن همه زیرساخت های فرهنگی و ابزارها و امکانات از جمله برنامه های این اداره کل در این دهه عنوان کرد.

وی، اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان، اجرای گفتمان های دینی با موضوع غدیر در مدارس و مساجد و برگزاری مسابقات عمومی در سایر شهرستان های استان را از دیگر برنامه های این اداره کل در این ایام برشمرد.

انتهای پیام/ی


برچسب ها: همدان ، محو ، جاهلیت ، غدیر ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.