مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: شهر ابن سینا و باباطاهر به شور و شوق جشنواره فیلم نوجوانان بالید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازهمدان؛ علیرضا تابش شامگاه چهارشنبه در آئین پایانی بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان، این جشنواره را آغاز حرکت صاحبان اصلی جشنواره یعنی نوجوانان همدان و سراسر ایران دانست و اظهار کرد: افرادی در قالب نیروهای داوطلب، خبرنگار، تشریفات، عکاس، مترجم، داور و یا شرکت‌کننده در المپیاد فیلمسازی نوجوانان از سراسر کشور‌، به جشنواره شور و عشق بخشیدند.


وی با تأکید بر اینکه شهر ابن سینا و باباطاهر به این شور و شوق بالید، بیان کرد: جشنواره 29 با همه جشنواره‌های پیش از آن یک تفاوت عمده داشت و آن شور و شوق تازه‌ای بود که نیروهای داوطلب با تعصب، همت، نجابت و رفاقت به پای جشنواره خودشان ریختند.


مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی یادآور شد: تیم برگزاری جشنواره به دلیل زحمات طاقت‌فرسا، گاه خسته و گاه، کم‌امید می‌شد اما انرژی، پاکی، صداقت و همراهی نوجوانان همدان، داوطلبان و اعضای المپیاد از سراسر ایران، خون رگ‌های این جشنواره سینمایی بود.


وی ادامه داد: بنیاد سینمایی فارابی براساس وظیفه خود همچنان به حمایت از سینمای کودک، نوجوان و بزرگسال ادامه خواهد داد.


تابش تأکید کرد: من و همکارانم به یاد خواهیم داشت که دغدغه‌های نوجوانان ایران باید در قاب سینمای ملی به زبان هنر تلالو یافته و این میسر نمی‌شود مگر با کمک همه خانواده‌های ایرانی که نسل نو را صاحب امروز هم می‌بینند.


وی با تأکید بر اینکه آنچه در ذهن نوجوان امروز ما می‌گذرد همان تصویری است که فردای سرزمین ما را خواهد ساخت، گفت: جشنواره فیلم نوجوان همِدان و به خصوص المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور زمینه‌ای برای شناخت استعدادهای نوجوان فراهم کرد و گامی در راستای شناخت آینده ایران و برنامه‌ریزی بر اساس اندیشه‌های شهروندان فردای کشورمان است.


مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: ما امسال در جشنواره همدان و المپیاد فیلمسازی نوجوانان، نخستین گام را برای سپردن جهانمان به دست این نسل برداشتیم، نسلی که «جهانی عاری از خشونت و صلح پایدار» را خواهد ساخت.


وی با تأکید بر اینکه باید پذیرفت نوجوان امروز با نوجوان نسل‌های پیشین متفاوت است، گفت: نوجوان امروز بیشتر از ما جهان را می‌شناسد به طوری که اگر چه جنگی را درک نکرده‌اند اما بیشتر از ما با جنگ و صلح و تنش و تدبیر و تفاوت‌های این دو آشناست.


تابش تأکید کرد: او به واسطه جهان بی‌مرزی که در آن متولد شده و بار آمده، بهتر از نسل‌های پیشین اهمیت صلح را شناخته و نقش هنر را در پیشبرد آن بهتر از همگان می‌داند.


وی با بیان اینکه جشنواره 29، به افتخار نوجوانان همدان و سایر نوجوانان کشورمان و حضور مفید و موثر آنان، به واقع، جشنواره نوجوانان بود، اظهار کرد: با احترام به خانواده‌های شهر همدان به دلیل تربیت صحیح و درست نوجوانان، از مدیریت استان در معرفی، جذب و آموزش نیروهای داوطلب و همیاری همکاران ما در سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.